Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Någon som provat Hendryx 917?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 982795" data-attributes="member: 75055"><p>Gahnis: "172 är för kort" </p><p></p><p>Jag kör Kobra 172 och tycker att den är helt fantastisk. Har bara kört Race / Race Stock tidigare och denna är den första skidan utanför det segmentet som tilltalat mig. Otroligt stabil och med precis lagom radie. Jag har aldrig hittills tyckt att den saknar något när det gäller fartstabilitet. Radie 23.5 som det är på 182 är ju ganska extremt. Inte många timmar per år man kan utnyttja en sådan radie. Jag har ett par SuperG Fischer Race Stock på 193cm med en radie runt 25m. Dem kan jag använda första timmen på nyårsdagen när jag är ensam i backen. Då är de fantastiska, i övrigt bara döda. </p><p></p><p>Har inte testat 182, men min rekommendation skulle ändå vara 172cm.</p><p></p><p>(Nu kan jag vara helt ute och cykla men mäts inte längden över hela skidan? Ett par Kobra utan twintip på 172 är väl ungefär lika långa på snön som ett par 180cm 917 eller Funk?)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 982795, member: 75055"] Gahnis: "172 är för kort" Jag kör Kobra 172 och tycker att den är helt fantastisk. Har bara kört Race / Race Stock tidigare och denna är den första skidan utanför det segmentet som tilltalat mig. Otroligt stabil och med precis lagom radie. Jag har aldrig hittills tyckt att den saknar något när det gäller fartstabilitet. Radie 23.5 som det är på 182 är ju ganska extremt. Inte många timmar per år man kan utnyttja en sådan radie. Jag har ett par SuperG Fischer Race Stock på 193cm med en radie runt 25m. Dem kan jag använda första timmen på nyårsdagen när jag är ensam i backen. Då är de fantastiska, i övrigt bara döda. Har inte testat 182, men min rekommendation skulle ändå vara 172cm. (Nu kan jag vara helt ute och cykla men mäts inte längden över hela skidan? Ett par Kobra utan twintip på 172 är väl ungefär lika långa på snön som ett par 180cm 917 eller Funk?) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Någon som provat Hendryx 917?
Tillbaka
Topp