Någon som ska till Vail i vinter?!

• Trådstartare Trådstartare Anna_Gundemark
  • Start datum Start datum
A

Anna_Gundemark

Guest
Vi är två brädåkare som satsar på en säsong i VAIL i vinter. Det är ju alltid lättare om man är fler med boende o.s.v...hör gärna av dej till oss om Du oxå tänkt dra dit!!...kanske kan bli room-mates eller nå´tt....Ju fler desto roligare...!

Vi hörs // anna & carro från västerås

tjenare Anna.
jag och en polare ska till Whistler i vinter
häng mé dit i stället.
varför just Vail, är det inte
lite svårt att fixa arbetstillstånd i USA?
ha det bra, Claes i Falun

själv har jag siktet inställt på franska alperna i vinter, för att det verkar bäst i europa. vad äre som är bättre over there? vad jag har förstått äre skitdyrt med liftkort och boende. sen verkare ju inte allt för lätt att få arbetstillstånd heller. men det är klart: det skulle vara häftigare att åka amerikanska berg...

/kristian

Hej på er

Antar att det är Carro Brandelius och du som ska åka. Kul att det fler västerås-bor som åker iväg och upplever!!..

Fast jag åker till St.Anton istället...eller nån annanstans i Europa. Badgastein lockar också ganska mkt.

Hoppas ni får det kanonbra i Vail!!...kanske ses vi nån dag!
/ anna

Staterna känns lite dyrt, framför allt med tanke på hur dyr US-dollarn är. Satsar på Kanada i stället; samma berg, samma snö och lite billigare.

korkek: Vad som är bättre over there? SNÖN!!! Har inte varit där själv, men statistiken säger att Fernie får c:a 12 m PUDER per säsong. Vad ska man säga?! Jag måste dit å kolla om det är sant! =)

Åk dit om du ni har möjlighet. Var där en dag påsken 98 och då fick vi 30 cm puder, och det var inte europeiskt puer det inte. Fluffigt och otäckt lätt puder. Tillbringade hela dagen på backsidan "Vail Backbowls" och där står träden så där perfekt långt ifrån varandra så det är bara att släppa på.

Ha en skön resa! /Anders

Tillbaka
Topp