Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Någon som testat Contour hybrid split skins?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1068960" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har inte testat där där fin-modellen, men däremot har jag ett par egentillverkade ultralätta "ryggsäckshudar" som kan ligga i ryggan utan att störa dagligen i splitformat. De är egentillverkade av en 70mm bred carvingformad gammal klassisk stighud i relativt kort längd. Den ger tillräckligt fäste för att ta sig upp i de flesta förhållanden och väger en bråkdel av ett par fullsizehudar. Splitkonceptet fungerar alldeles ypperligt tycker jag, så länge man kan lägga samman klistersidorna direkt vid avtagande av huden precis som han gör på filmen som finns på Åka Skidor-länken. Är klistersidan för stark för att hudarna ska klara klister mot klister som på många nya hudar är det klart bökigare, men fungerar ändå helt ok. Det blir i alla fall avsevärt bättre med split än att köra en 70mm bred hud på 115mm breda skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1068960, member: 12152"] Jag har inte testat där där fin-modellen, men däremot har jag ett par egentillverkade ultralätta "ryggsäckshudar" som kan ligga i ryggan utan att störa dagligen i splitformat. De är egentillverkade av en 70mm bred carvingformad gammal klassisk stighud i relativt kort längd. Den ger tillräckligt fäste för att ta sig upp i de flesta förhållanden och väger en bråkdel av ett par fullsizehudar. Splitkonceptet fungerar alldeles ypperligt tycker jag, så länge man kan lägga samman klistersidorna direkt vid avtagande av huden precis som han gör på filmen som finns på Åka Skidor-länken. Är klistersidan för stark för att hudarna ska klara klister mot klister som på många nya hudar är det klart bökigare, men fungerar ändå helt ok. Det blir i alla fall avsevärt bättre med split än att köra en 70mm bred hud på 115mm breda skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Någon som testat Contour hybrid split skins?
Tillbaka
Topp