Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Någon som testat Telebry?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hundskit" data-source="post: 481819" data-attributes="member: 56031"><p>Jo, jag har kört telebry i två år (ca. 6 veckor) med Linken och Zag FR-skidor. Utlösningsfunktionen funkar kalas. Första varianten på skistopper var lite kass men efter att jag påpekat detta för Bryce (konstruktören) så skickade han ett kitt med nya skistoppers (dom man får nu vid köp) och dom funkar bättre. Nackdelen med skistoppern är dock fortfarande att den inte fälls in över skidan så ibland kan man råka ut för att den släpar lite i snön. Man kan ju köra telebryn utan skistoppern men med fångrem (fast det lockar inte mig).</p><p> Lite meck att klicka i utlösningsplattan i vissa lägen men man brukar vara tacksam ändå efter en vurpa då skidan löste ut i stället för knät...</p><p></p><p>Skall tilläggas att jag inte testat andra utlösningsbindningar på telis förutom skyhöj, men jag är helnöjd då jag är väldigt förtjust i Linken och det fina med telebry är att man kan kombinera med olika bindningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hundskit, post: 481819, member: 56031"] Jo, jag har kört telebry i två år (ca. 6 veckor) med Linken och Zag FR-skidor. Utlösningsfunktionen funkar kalas. Första varianten på skistopper var lite kass men efter att jag påpekat detta för Bryce (konstruktören) så skickade han ett kitt med nya skistoppers (dom man får nu vid köp) och dom funkar bättre. Nackdelen med skistoppern är dock fortfarande att den inte fälls in över skidan så ibland kan man råka ut för att den släpar lite i snön. Man kan ju köra telebryn utan skistoppern men med fångrem (fast det lockar inte mig). Lite meck att klicka i utlösningsplattan i vissa lägen men man brukar vara tacksam ändå efter en vurpa då skidan löste ut i stället för knät... Skall tilläggas att jag inte testat andra utlösningsbindningar på telis förutom skyhöj, men jag är helnöjd då jag är väldigt förtjust i Linken och det fina med telebry är att man kan kombinera med olika bindningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Någon som testat Telebry?
Tillbaka
Topp