Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som varit i Saas Fee eller Zermatt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CR58" data-source="post: 458070"><p>Har varit en del i bagge orterna under Spet/Oct och tycker Saas fee har lite vassare akning under den tiden,det maste aven ett antal alpina landslag tycka etfersom dom flockas i Saas pa for sasongen.Under den del av aret jag hoppas att du skall fa nojet vara dar[hela vintern] ar Zermatt mer mangsidigt.Bade akningen och byn ar storre och mer varierad men Saas har en mycket fin park som ligger hogt uppe pa glaciaren dar du kan aka aret om.Bagge byarna ar pitoreska och jatte mysiga och som du nog redan vet bil fria.Saas kanns mindre exploaterad bla har dom ingen jarnvag dit sa du far ta bil eller buss sista biten vilket dock inte ar nagon stor affar.Zermatt har en exclusivare kannsla mer top of the line och jet set feeling pa butiker och shopping man jag formodar att du inte aker dit for att kopa dyra urverk.Min uppfattning ar att det ar mer solig backar och varierad offpist i Zermatt och bara mojligheten att kunna gida in i Italien och aka i Cervinia avgor saken.Om du har mojlighet att valja ta Zermatt men glom inte att ta en tur over till Sass specialt tidigt pa sasongen.Du blir garanterat inte besviken i Zermatt, jag bara alskar stallet och det gor alla dom jag har dragit med mig dit ocksa.</p><p>Kommer att aka nagra dagar i bagge orterna fran Sept 23-28 da ar det bara glaciaren som galler och bagge orterna har ca 20 km pist redo i nu laget.From forra vintern oppnades en ny tag tunnel sa det tar bara ca 3,5 timmar fran Zurich flygplats och Swiss air har kanon priser pa flyg om du ar tidigt ute. </p><p></p><p><a href="http://www.swiss.com/web/EN/Pages/index.aspx?Country=US" target="_blank">http://www.swiss.com/web/EN/Pages/index.aspx?Country=US</a></p><p></p><p>Hoppas det hjalpte dig lite.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CR58, post: 458070"] Har varit en del i bagge orterna under Spet/Oct och tycker Saas fee har lite vassare akning under den tiden,det maste aven ett antal alpina landslag tycka etfersom dom flockas i Saas pa for sasongen.Under den del av aret jag hoppas att du skall fa nojet vara dar[hela vintern] ar Zermatt mer mangsidigt.Bade akningen och byn ar storre och mer varierad men Saas har en mycket fin park som ligger hogt uppe pa glaciaren dar du kan aka aret om.Bagge byarna ar pitoreska och jatte mysiga och som du nog redan vet bil fria.Saas kanns mindre exploaterad bla har dom ingen jarnvag dit sa du far ta bil eller buss sista biten vilket dock inte ar nagon stor affar.Zermatt har en exclusivare kannsla mer top of the line och jet set feeling pa butiker och shopping man jag formodar att du inte aker dit for att kopa dyra urverk.Min uppfattning ar att det ar mer solig backar och varierad offpist i Zermatt och bara mojligheten att kunna gida in i Italien och aka i Cervinia avgor saken.Om du har mojlighet att valja ta Zermatt men glom inte att ta en tur over till Sass specialt tidigt pa sasongen.Du blir garanterat inte besviken i Zermatt, jag bara alskar stallet och det gor alla dom jag har dragit med mig dit ocksa. Kommer att aka nagra dagar i bagge orterna fran Sept 23-28 da ar det bara glaciaren som galler och bagge orterna har ca 20 km pist redo i nu laget.From forra vintern oppnades en ny tag tunnel sa det tar bara ca 3,5 timmar fran Zurich flygplats och Swiss air har kanon priser pa flyg om du ar tidigt ute. [URL]http://www.swiss.com/web/EN/Pages/index.aspx?Country=US[/URL] Hoppas det hjalpte dig lite. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Någon som varit i Saas Fee eller Zermatt?
Tillbaka
Topp