Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Någon som vill segla jorden runt med mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WinZer" data-source="post: 214711" data-attributes="member: 60855"><p>Tja! Det låter som ett riktigt äventyr! Synd att man ska segla hem skolans båt från Spanien via azorerna och loch ness till våren. annars hade man lätt följt med! synd på att det var en liten båt bara. Väldigt krävande att umgås med samma person/personer under flera veckor.</p><p></p><p>Sen är ju planeringen viktig, även om man inte behöver överplanera:P men inköp utav utrustning såsom sjökort, extra tamp, nödutrustning osv. Det är inte billiga saker men väldigt nödvändig. </p><p></p><p>Sen får du nog ta å läsa dig till navigering, vind/ström navigering osv. Runt medelhavet så är det ganska mycket tidvatten och strömmarna kan bli väldigt starka, så de e ett tips att du hör dig för med nån som har erfarenhet utav sådant. Och på andra sidan atlanten så kan missvisningen i sjökortet vara så pass stor som upp mot 20-30 grader!</p><p></p><p>Men nu var jag kanske lite negativ, men det är lite tips bara!</p><p></p><p>Hoppas verkligen att du kommer iväg!! Det kommer nog garanterat att bli ett ordentligt äventyr!</p><p></p><p></p><p>LYCKA TILL</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WinZer, post: 214711, member: 60855"] Tja! Det låter som ett riktigt äventyr! Synd att man ska segla hem skolans båt från Spanien via azorerna och loch ness till våren. annars hade man lätt följt med! synd på att det var en liten båt bara. Väldigt krävande att umgås med samma person/personer under flera veckor. Sen är ju planeringen viktig, även om man inte behöver överplanera:P men inköp utav utrustning såsom sjökort, extra tamp, nödutrustning osv. Det är inte billiga saker men väldigt nödvändig. Sen får du nog ta å läsa dig till navigering, vind/ström navigering osv. Runt medelhavet så är det ganska mycket tidvatten och strömmarna kan bli väldigt starka, så de e ett tips att du hör dig för med nån som har erfarenhet utav sådant. Och på andra sidan atlanten så kan missvisningen i sjökortet vara så pass stor som upp mot 20-30 grader! Men nu var jag kanske lite negativ, men det är lite tips bara! Hoppas verkligen att du kommer iväg!! Det kommer nog garanterat att bli ett ordentligt äventyr! LYCKA TILL [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Någon som vill segla jorden runt med mig?
Tillbaka
Topp