Något att ha under hjälmen

Bubbafett

Ny medlem
Har upptäckt att hjälmen inte täcker över öronen och gör att de blir sviiiinigt kallt när man åker, orkar inte köpa ny hjälm utan behöver tips på saker man kan stoppa under (förutom stor tjock, äcklig och varm mössa) för att värma lilla öronen.

köp Houdinis fula mössa som verkar vara helt perfekt under hjälmen, skulle dock ta av den lika fort som hjälmen.

Min morsa brukade alltid ha öronlappar under cykelhjälmen förut... man knäppte på dom på öronen bara, inte nån jobbigt båge över huvet... syns knappt... varmt o skönt... vet dock inte vart man kan köpa dom

Med mössa ser man ut som en 5åring som nyss lärt sig åka skidor...men visst, de finns säkert dom som gillar den looken också.
Men Buff ska ja ta o kolla lite mer på.

Senast ändrad:
Bandana funkar, annars finns det ju som redan nämnts tunna mössor som är gjorda för att kunna ha under hjälmen utan att vara klumpiga som ändå håller värmen riktigt bra, finns säkert i din lokala sportbutik.

En sådan mössa syns ju inte heller så länge du har hjälmen på dig kan tillägas. ;)

Senast ändrad:
fyra bandanas, en under hjälmen, en över hjälmen, en över ansiktet för den grymma looken och en knuten runt benet, det är bättre med en bandana för mycket än en bandana för lite.

körde en sässong med såna där som man knäpper på öronen då min förra hjälm var för öppen runt öronen. det funkade perfekt. Dock var det ju inget man hade på sig när man tog av sig hjälmen. Men jag ser iofs hellre ut som en femåring än som en från england i backen (utan mössa eller hjälm och röda öron) men verkar ju vara mer viktigt med utseendet för annars finns ju risk att man skämmer ut sig.

Buff eller Bandana funkar perfekt! Annars en tunn liten mössa, typ houdinis...

Helly Hansen har en Lifa mössa som är kalasbra under hjälmen. Det är som ett vanligt Lifa underställ fast som mössa kostar 150kr tror jag.

Buff eller dess kopior (had, seger mm) finns nu mera i nästan alla skidbutiker jag varit inne i.

Köpte min första förra året som vindskydd för ansiktet en mycket blåsig dag och är såld. Mycket mångsidig. Har använt dem i skidbacken som skydd mot kyla, i Afghanistan som skydd mot kyla och sandstormar och mot mygg och knott norra Sverige. Sen även som svettband, halsduk övrigt mm.

Ingen stor investering heller, har för mig kostnaden är runt 150-200kr.

gå på ica i åre och köp tre coca cola, man får en mössa då som va fett skön att ha under hjälmen

Tillbaka
Topp