Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Något ska bytas, Dynafit TLT Speed + Black diamond Zealot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ocean" data-source="post: 1019625" data-attributes="member: 135177"><p>Har ett par BD Zealots med Dynafit TLT Speed monterade och jag litar inte på denna setup för fem öre efter vintern. Bindningarna löser ut när man kör på för hårt på hård snö och jag har lyckats göra en hel del vurpor. Då jag inte vill köpa allt helt nytt och gillar mina zealots funderar jag på att:</p><p>1. Montera en annan bindning på mina zealots, men då jag turar en del kanske jag vill ha en lättare skida. (Dyrt med nya kraftigare AT-bindningar).</p><p>2. Sätta bindningen på en smalare skida mer lämpad för ex skidalpinism och sätta en freeridebindning på mina zealots. (För mycket kompromiss på åkprestanda?)</p><p></p><p>Någon som har nån åsikt? Vad anses maxvidden på en skida vara för speed-bindningen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ocean, post: 1019625, member: 135177"] Har ett par BD Zealots med Dynafit TLT Speed monterade och jag litar inte på denna setup för fem öre efter vintern. Bindningarna löser ut när man kör på för hårt på hård snö och jag har lyckats göra en hel del vurpor. Då jag inte vill köpa allt helt nytt och gillar mina zealots funderar jag på att: 1. Montera en annan bindning på mina zealots, men då jag turar en del kanske jag vill ha en lättare skida. (Dyrt med nya kraftigare AT-bindningar). 2. Sätta bindningen på en smalare skida mer lämpad för ex skidalpinism och sätta en freeridebindning på mina zealots. (För mycket kompromiss på åkprestanda?) Någon som har nån åsikt? Vad anses maxvidden på en skida vara för speed-bindningen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Något ska bytas, Dynafit TLT Speed + Black diamond Zealot
Tillbaka
Topp