Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Något ska bytas, Dynafit TLT Speed + Black diamond Zealot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1019643" data-attributes="member: 80520"><p>Jag har fattat det som att samtliga tåfjädrar i radical-serien är utbytta mot de styvare (samma som den vita vertical 12-an), men jag kan ha fel. Om jag har fel där faller såklart hela mitt resonemang. Dynafit själva hävdar förvisso att tornen gör skillnad för tjuvlös i tådelen, själv är jag tveksam.</p><p></p><p>Att hälen "utlösningsmässigt" är oförändrad är jag fullkomligt medveten och överens med dig om.</p><p></p><p>Anledningen till att jag tog upp den bredare basen är detsamma som du skriver, självklart har den ingenting med tjuvlös att göra. Kan tillägga också att bredare bas ger en (möjligen marginell) förbättring i bindningens "vridstyvhet".</p><p></p><p>Så för att svara på din sista fråga: Jag har förstått det som att alla nya radical-bindningar har de nya tåfjädrarna, vilket är varför det skulle vara bättre med en ny radical sett till tjuvlös. Om jag har missförstått något faller hela mitt resonemang och du har helt rätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1019643, member: 80520"] Jag har fattat det som att samtliga tåfjädrar i radical-serien är utbytta mot de styvare (samma som den vita vertical 12-an), men jag kan ha fel. Om jag har fel där faller såklart hela mitt resonemang. Dynafit själva hävdar förvisso att tornen gör skillnad för tjuvlös i tådelen, själv är jag tveksam. Att hälen "utlösningsmässigt" är oförändrad är jag fullkomligt medveten och överens med dig om. Anledningen till att jag tog upp den bredare basen är detsamma som du skriver, självklart har den ingenting med tjuvlös att göra. Kan tillägga också att bredare bas ger en (möjligen marginell) förbättring i bindningens "vridstyvhet". Så för att svara på din sista fråga: Jag har förstått det som att alla nya radical-bindningar har de nya tåfjädrarna, vilket är varför det skulle vara bättre med en ny radical sett till tjuvlös. Om jag har missförstått något faller hela mitt resonemang och du har helt rätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Något ska bytas, Dynafit TLT Speed + Black diamond Zealot
Tillbaka
Topp