Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några bra allround skidor för medelåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kamaj" data-source="post: 106333" data-attributes="member: 47969"><p>Hej,</p><p></p><p>Atomic SX9 är en allround skida som är superbra och fungerar mycket bra i pist och även off pist (typ vad som erbjuds i Sälen åtminstone). X-et står för "supercross" och indikerar att skidan är allround. Den har bra kantgrepp och är lättsvängd men även stabil i högre farter. Kostar ca 5000:- , men TeamSportia har SX9 i ett eget utförand som heter SX9c och kostar ca 3500:- (samma skida men annan färg, vet dock inte om det är samma bindning).</p><p></p><p>Har åkt på SX9 1,5 vecka och är helt nöjd. Provat många skidor och enda paret som var bättre (för mig och min åkstil i alla fall) var Head XRC1100 intelligence 156cm. Men de kostar då 9000:- !!!</p><p></p><p>Jag är 170cm och åkt SX9 både i 170cm och 160cm längder. Tycker skidorna uppträder ganska lika. Upplever dock att 160cm var "roligare". Rekommenderar dig att välja den kortare längen om du står och tvekar mellan två längder. Skidorna idag är så pass bra att längden (10 cm hit eller dit) inte är avgörande för stabiliteten.</p><p></p><p>Hoppas du hittar skidor du blir nöjd med.</p><p></p><p>/Mvh Kamaj</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kamaj, post: 106333, member: 47969"] Hej, Atomic SX9 är en allround skida som är superbra och fungerar mycket bra i pist och även off pist (typ vad som erbjuds i Sälen åtminstone). X-et står för "supercross" och indikerar att skidan är allround. Den har bra kantgrepp och är lättsvängd men även stabil i högre farter. Kostar ca 5000:- , men TeamSportia har SX9 i ett eget utförand som heter SX9c och kostar ca 3500:- (samma skida men annan färg, vet dock inte om det är samma bindning). Har åkt på SX9 1,5 vecka och är helt nöjd. Provat många skidor och enda paret som var bättre (för mig och min åkstil i alla fall) var Head XRC1100 intelligence 156cm. Men de kostar då 9000:- !!! Jag är 170cm och åkt SX9 både i 170cm och 160cm längder. Tycker skidorna uppträder ganska lika. Upplever dock att 160cm var "roligare". Rekommenderar dig att välja den kortare längen om du står och tvekar mellan två längder. Skidorna idag är så pass bra att längden (10 cm hit eller dit) inte är avgörande för stabiliteten. Hoppas du hittar skidor du blir nöjd med. /Mvh Kamaj [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några bra allround skidor för medelåkare!
Tillbaka
Topp