Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Några frågor angående pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 999966" data-attributes="member: 46117"><p>Hmm..</p><p></p><p>1. Om du får så ont av de pjäxor du har just nu så är det nog bara att gilla läget eller byta. Möjligen ger de med sig en aning efter något år, men jag har haft samma problem med ett par Lange Comp. Lösningen för min del blev att helt enkelt byta pjäxa. Kan kanske underlätta med en tre-delad pjäxa med "plös" som t ex Dalbello Krypton Pro ID eller liknande.</p><p></p><p>2. Ja. Hur man än gör så samlas det snö och fukt innanför skalet och innerskon blir ganska otrevlig snabbt om man inte ser till att den torkar ur ordentligt. Personligen tar jag ur mina och låter dem torka över natten.</p><p>Finns ju även ett antal pjäxvärmare/torkare för någon slags snabbfix, men jag tror mer på att plocka ur innerskon.</p><p></p><p>3. Sulan kan nog bli aningen halare vad det lider, men kanske inte så mycket. Har en kamrat med samma problem som helt sonika drog på silvertejp på sulorna.</p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 999966, member: 46117"] Hmm.. 1. Om du får så ont av de pjäxor du har just nu så är det nog bara att gilla läget eller byta. Möjligen ger de med sig en aning efter något år, men jag har haft samma problem med ett par Lange Comp. Lösningen för min del blev att helt enkelt byta pjäxa. Kan kanske underlätta med en tre-delad pjäxa med "plös" som t ex Dalbello Krypton Pro ID eller liknande. 2. Ja. Hur man än gör så samlas det snö och fukt innanför skalet och innerskon blir ganska otrevlig snabbt om man inte ser till att den torkar ur ordentligt. Personligen tar jag ur mina och låter dem torka över natten. Finns ju även ett antal pjäxvärmare/torkare för någon slags snabbfix, men jag tror mer på att plocka ur innerskon. 3. Sulan kan nog bli aningen halare vad det lider, men kanske inte så mycket. Har en kamrat med samma problem som helt sonika drog på silvertejp på sulorna. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Några frågor angående pjäxor
Tillbaka
Topp