Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Några frågor om Extrem Project 100
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 983679" data-attributes="member: 12152"><p>Det låter konstigt. P100 är väl ny för i år, eller? Förra året var det ju PT och Project (110mm, fast då fanns det bara en så den kallades bara Project). Det borde alltså vara någon av dom i så fall, och inte en Project 100. PT är en bra skida, men som jag ser det finns det ingen anledning att gå ner i bredd från 100:an. Dessutom har PT en mer pistorienterad rocker med en brantare tipvinkel, vilket går att den inte går alls lika bra i löst, även om det bara skiljer några mm i bredd. Förra årets Project (110) är något i hästväg när det gäller flex. Den är en guldskida för riktiga tungviktare, men väger man under 85kg så är den för hård och stum i de flesta lägen, även om den faktiskt inte är så svåråkt som man först tror. Årets modell är mycket mer åtkomlig när det gäller egenskaper, även om det fortfarande är en skida med full fokus på prestanda för åkare som får ner mycket kraft i snön. Enligt mig är det först i år som Project-serien har tagit klivet upp i det absoluta toppskiktet. Förr kändes PT för smal och 110:an för bred och hård för mig. Årets uppdaterade 110:a är en kanonskida, men det är ändå 100:an som är sweetspoten i linjen. Jag och xJonx åkte den en del i Trysil förra helgen och vi var båda överrens om att det är en sjuhelvetes bra skida Extrem har fått till. Den har en så otroligt bra balans mellan prestanda och lättåkthet. Det är en sån skida som direkt höjer åkningen ett par snäpp. </p><p></p><p>EDIT: Segade visst för mycket med att trycka på skicka-knappen... någon hann före.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 983679, member: 12152"] Det låter konstigt. P100 är väl ny för i år, eller? Förra året var det ju PT och Project (110mm, fast då fanns det bara en så den kallades bara Project). Det borde alltså vara någon av dom i så fall, och inte en Project 100. PT är en bra skida, men som jag ser det finns det ingen anledning att gå ner i bredd från 100:an. Dessutom har PT en mer pistorienterad rocker med en brantare tipvinkel, vilket går att den inte går alls lika bra i löst, även om det bara skiljer några mm i bredd. Förra årets Project (110) är något i hästväg när det gäller flex. Den är en guldskida för riktiga tungviktare, men väger man under 85kg så är den för hård och stum i de flesta lägen, även om den faktiskt inte är så svåråkt som man först tror. Årets modell är mycket mer åtkomlig när det gäller egenskaper, även om det fortfarande är en skida med full fokus på prestanda för åkare som får ner mycket kraft i snön. Enligt mig är det först i år som Project-serien har tagit klivet upp i det absoluta toppskiktet. Förr kändes PT för smal och 110:an för bred och hård för mig. Årets uppdaterade 110:a är en kanonskida, men det är ändå 100:an som är sweetspoten i linjen. Jag och xJonx åkte den en del i Trysil förra helgen och vi var båda överrens om att det är en sjuhelvetes bra skida Extrem har fått till. Den har en så otroligt bra balans mellan prestanda och lättåkthet. Det är en sån skida som direkt höjer åkningen ett par snäpp. EDIT: Segade visst för mycket med att trycka på skicka-knappen... någon hann före. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Några frågor om Extrem Project 100
Tillbaka
Topp