Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några frågor om montage och längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fre-drik" data-source="post: 96133" data-attributes="member: 32453"><p>körde på schratch bc:n under några dagar i gränsen i våras. om jag inte missminner mig finns det två rekommenderade markeringar på skidan. "Modern" markeringen ligger bara 2-3 cm längre fram än den andra så jag tycker inte att det är så mycket att fundera på. Montera vid bakersta läget om du överhuvudtaget åker utanför parken. </p><p></p><p>Jag körde på 188:an och upplevde skidan som stabil, dock ganska långsam från kant till kant vilket man kanske bör vänta sig av en skida med 90 mm midja. Skidan flöt fint och svängde lätt i den vårtunga sorbé-snön utanför pisten men jag upplevde den som lite trög i pist. För mig (åkte ca 30 dagar förra sässongen, 183 lång, 80 kg) hade nog 182 modellen passat bättre men det beror på var man åker och hur van man är med långa skidor. </p><p></p><p>Ska du åka mycket lössnö tycker jag du ska välja 188:an annars kan du nog gå ner en storlek</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fre-drik, post: 96133, member: 32453"] körde på schratch bc:n under några dagar i gränsen i våras. om jag inte missminner mig finns det två rekommenderade markeringar på skidan. "Modern" markeringen ligger bara 2-3 cm längre fram än den andra så jag tycker inte att det är så mycket att fundera på. Montera vid bakersta läget om du överhuvudtaget åker utanför parken. Jag körde på 188:an och upplevde skidan som stabil, dock ganska långsam från kant till kant vilket man kanske bör vänta sig av en skida med 90 mm midja. Skidan flöt fint och svängde lätt i den vårtunga sorbé-snön utanför pisten men jag upplevde den som lite trög i pist. För mig (åkte ca 30 dagar förra sässongen, 183 lång, 80 kg) hade nog 182 modellen passat bättre men det beror på var man åker och hur van man är med långa skidor. Ska du åka mycket lössnö tycker jag du ska välja 188:an annars kan du nog gå ner en storlek [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några frågor om montage och längd?
Tillbaka
Topp