Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några funderingar angående mina nya skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 933786" data-attributes="member: 45951"><p>Absolut. Jag utgår bara från mej själv, vilket jag var tydlgi med i mitt inlägg ovan. Dock var jag inte speciellt tydlig, inser jag nu, med att kommunicera att mina längd/vikt -variabler är tämligen lika trådskaparens. </p><p></p><p>Men jag kan ändå tycka att en viss längd på skidorna är att föredra. Om jag skulle banta ner mej 20kg, skulle jag ha samma längd på skidorna då? Svårt att svara på, men troligtvis skulle det ta emot rätt hårt att gå ner i längd. Då de kortare skidor jag åkt på genom åren alltid känts konstiga, fladdriga, "blades"-aktiga etc. etc. etc. </p><p></p><p>Och, ska man se krasst på det är det oerhört jävla svårt och förvirrande att ens börja ge råd kring skidor i ett forum. Speciellt då människors uppfattning om deras erfarenhet och åkförmåga är ytterst subjektiv. </p><p></p><p>Om person A stapplar in och påstår att denne är en erfaren skidåkare, vad betyder det i person B:s referensram? Det hela blir oerhört subjektivto ch svårt att ens sätta fingret på. Det enda någon som har en tanke eller fundering kring ett par skidor, längd, bredd eller dylikt kan göra är att bidra med sina egna åsikter i ämnet? </p><p></p><p>Vilket jag antar de allra flesta trådskaparna också är medvetna om. Åtminstone hoppas jag det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 933786, member: 45951"] Absolut. Jag utgår bara från mej själv, vilket jag var tydlgi med i mitt inlägg ovan. Dock var jag inte speciellt tydlig, inser jag nu, med att kommunicera att mina längd/vikt -variabler är tämligen lika trådskaparens. Men jag kan ändå tycka att en viss längd på skidorna är att föredra. Om jag skulle banta ner mej 20kg, skulle jag ha samma längd på skidorna då? Svårt att svara på, men troligtvis skulle det ta emot rätt hårt att gå ner i längd. Då de kortare skidor jag åkt på genom åren alltid känts konstiga, fladdriga, "blades"-aktiga etc. etc. etc. Och, ska man se krasst på det är det oerhört jävla svårt och förvirrande att ens börja ge råd kring skidor i ett forum. Speciellt då människors uppfattning om deras erfarenhet och åkförmåga är ytterst subjektiv. Om person A stapplar in och påstår att denne är en erfaren skidåkare, vad betyder det i person B:s referensram? Det hela blir oerhört subjektivto ch svårt att ens sätta fingret på. Det enda någon som har en tanke eller fundering kring ett par skidor, längd, bredd eller dylikt kan göra är att bidra med sina egna åsikter i ämnet? Vilket jag antar de allra flesta trådskaparna också är medvetna om. Åtminstone hoppas jag det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några funderingar angående mina nya skidor.
Tillbaka
Topp