Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några tips angående skidköp behövs
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheDanne" data-source="post: 82593" data-attributes="member: 29118"><p>Tjena!</p><p>*Salomon teneighty kan vara ett bra val. Förra året gjordes den även i 181cm i standardserien. I år tror jag att man måste kika på "signature-models", som det så vackert heter, för att få tag i den längden. I alla fall i stort sett samma skida som förra året och riktigt bra även i pist, för att vara en skida som är tänkt att hoppa och åka löst med.</p><p></p><p>*Sedan har du Völkl 724 Pro Motion som också skulle kunna vara ett bra allternativ. Här är det dock lite mer "kick" (om det är flex/hårdhet, känsla ur sväng du menar)</p><p></p><p>*Även Scratch FS och BC från Ross. tror jag skulle funka mycket bra. BC är ju bredare och även lite mjukare i tip och tail, för att flyta bättre. Kanske blir FS för smal..?</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Mvh//</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheDanne, post: 82593, member: 29118"] Tjena! *Salomon teneighty kan vara ett bra val. Förra året gjordes den även i 181cm i standardserien. I år tror jag att man måste kika på "signature-models", som det så vackert heter, för att få tag i den längden. I alla fall i stort sett samma skida som förra året och riktigt bra även i pist, för att vara en skida som är tänkt att hoppa och åka löst med. *Sedan har du Völkl 724 Pro Motion som också skulle kunna vara ett bra allternativ. Här är det dock lite mer "kick" (om det är flex/hårdhet, känsla ur sväng du menar) *Även Scratch FS och BC från Ross. tror jag skulle funka mycket bra. BC är ju bredare och även lite mjukare i tip och tail, för att flyta bättre. Kanske blir FS för smal..? Lycka till! Mvh// [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Några tips angående skidköp behövs
Tillbaka
Topp