Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nån idé att ta med stighudar till Lofsdalen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mingusrude" data-source="post: 847662" data-attributes="member: 73870"><p>Nästa vecka är lågsäsongsvecka och då är det i stort sett ingen som åker utanför pisterna i Lofsdalen. Det betyder att om det kommer snö och du är tidigt i backen så kommer du att kunna åka liftburen offpist i orörd snö hela dagen (om familjen tillåter det). Nerför "kammen" som går ut från toppenliften finns både rensade löpor och halvglesa buskage att åka.</p><p></p><p>Om du är äventyrlig och det har kommit tillräckligt med snö kan du åka baksidan, även då landar du vid liftar och slipper knata. Sikta på toppen av "Tvärenliften".</p><p></p><p>Sömlingshågna har jag inte åkt på men vill du inte hyra skoter så går det vesselturer ett par gånger om dagen som brukar gå ganska högt upp. Där är kanske hemvägen tristare 5-7 km sluttande utför eller platt tillbaka till byn. jag kan tänka mig att det kan vara stenigt ner mot tjärnen som någon nämnde man kanske att man kan åka västerut ner mot leden från Sömlingshågna. Kanske att det är tillräcklig lutning ner för Svanhågna på nordsidan (det är knallen som man ser från sjön).</p><p></p><p>Ett annat ställe som jag inte åkt men som jag funderat på är att det finns en gammal pist som inte använts på 10-15 år som slutar vid tvärenliftens dalstation. Man borde kunna gå till den från samma lifts toppstation genom skogen. Förmodligen är det för mycket snö nu för att det ska bli bra men tinar det på och blir lite bärighet och sedan kommer mer snö så skulle det kunna vara ett bra alternativ. För lite äventyrlig skogsåkning kan du också kolla in i skogen till höger om nämnda lift.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mingusrude, post: 847662, member: 73870"] Nästa vecka är lågsäsongsvecka och då är det i stort sett ingen som åker utanför pisterna i Lofsdalen. Det betyder att om det kommer snö och du är tidigt i backen så kommer du att kunna åka liftburen offpist i orörd snö hela dagen (om familjen tillåter det). Nerför "kammen" som går ut från toppenliften finns både rensade löpor och halvglesa buskage att åka. Om du är äventyrlig och det har kommit tillräckligt med snö kan du åka baksidan, även då landar du vid liftar och slipper knata. Sikta på toppen av "Tvärenliften". Sömlingshågna har jag inte åkt på men vill du inte hyra skoter så går det vesselturer ett par gånger om dagen som brukar gå ganska högt upp. Där är kanske hemvägen tristare 5-7 km sluttande utför eller platt tillbaka till byn. jag kan tänka mig att det kan vara stenigt ner mot tjärnen som någon nämnde man kanske att man kan åka västerut ner mot leden från Sömlingshågna. Kanske att det är tillräcklig lutning ner för Svanhågna på nordsidan (det är knallen som man ser från sjön). Ett annat ställe som jag inte åkt men som jag funderat på är att det finns en gammal pist som inte använts på 10-15 år som slutar vid tvärenliftens dalstation. Man borde kunna gå till den från samma lifts toppstation genom skogen. Förmodligen är det för mycket snö nu för att det ska bli bra men tinar det på och blir lite bärighet och sedan kommer mer snö så skulle det kunna vara ett bra alternativ. För lite äventyrlig skogsåkning kan du också kolla in i skogen till höger om nämnda lift. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nån idé att ta med stighudar till Lofsdalen?
Tillbaka
Topp