Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nån snowboard kunnig? om längder vikt och så?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 404077" data-attributes="member: 44213"><p>..</p><p></p><p>hur lång du är spelar ju helt klart in,, samt din längd och skostorlek.</p><p></p><p>en parkbräda skall ju vara mjukare än en som jag kör med i pisten (generellt) så man kan jibba, raila och göra sköna butters i hoppen utan att brädan sprätter i väg..</p><p></p><p>195cm, 85kg och ca:43 i skor.. inga problem..</p><p></p><p>du kan utan problem köra från 158-160 i parken.</p><p></p><p>från hårdaste till mjukaste. alla passar till dig när du skall köra park.</p><p></p><p></p><p>1. UnInc 160 flex 6</p><p></p><p>2. Twin 161 flex 5</p><p></p><p>3. Dominant 159 flex 4</p><p></p><p>4. Blunt primo 159 flex 4</p><p></p><p>5. Love 162 flex 5</p><p></p><p>6. seven 160,5 flex 5</p><p></p><p></p><p>kolla sedan på deras respektive viktrekommendationer..</p><p></p><p>är på på överste gränsen så kommer den att kännas lite mjukare bara.</p><p></p><p></p><p>det ser INTE dumt ut..</p><p></p><p></p><p>jag körde på 147 dominant jag är 175 det är nästan 30cm kortare..</p><p></p><p>man kan INTE räkna med att du skall ha en parkbräda som är 165cm lång..</p><p></p><p>158-163 funkar perfekt för dig..</p><p></p><p></p><p>hoppar du massor.. ta en hårdare bräda.. </p><p></p><p>railar du och jibbar och leker massor.. ta en mjukare bräda..</p><p></p><p></p><p>... annars tror jag att alla jag har som förslag skulle funka FINT som FAN för dig.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>kör hårt </p><p></p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 404077, member: 44213"] .. hur lång du är spelar ju helt klart in,, samt din längd och skostorlek. en parkbräda skall ju vara mjukare än en som jag kör med i pisten (generellt) så man kan jibba, raila och göra sköna butters i hoppen utan att brädan sprätter i väg.. 195cm, 85kg och ca:43 i skor.. inga problem.. du kan utan problem köra från 158-160 i parken. från hårdaste till mjukaste. alla passar till dig när du skall köra park. 1. UnInc 160 flex 6 2. Twin 161 flex 5 3. Dominant 159 flex 4 4. Blunt primo 159 flex 4 5. Love 162 flex 5 6. seven 160,5 flex 5 kolla sedan på deras respektive viktrekommendationer.. är på på överste gränsen så kommer den att kännas lite mjukare bara. det ser INTE dumt ut.. jag körde på 147 dominant jag är 175 det är nästan 30cm kortare.. man kan INTE räkna med att du skall ha en parkbräda som är 165cm lång.. 158-163 funkar perfekt för dig.. hoppar du massor.. ta en hårdare bräda.. railar du och jibbar och leker massor.. ta en mjukare bräda.. ... annars tror jag att alla jag har som förslag skulle funka FINT som FAN för dig. kör hårt /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nån snowboard kunnig? om längder vikt och så?
Tillbaka
Topp