Nån som har Scotthjälm med hörlur i öronlappen

EricNorrlander

Ny medlem
Jag vill veta hur ljudet är i Scott Profile sonik earcover.

Nån som har öronlappar från Scott med hörlur som kan berätta.

Senast ändrad:
Skippa musiken i backen tycker jag också.. Men om du MÅSTE, Sweet hjälm med deras hörlurar sägs vara bra.

musik i backen e ju hur skönt som helst. :) jag har en pro-tec hjärlm med sound-pads, borde ju finnas till scott också tycker man. Googla runt lite så hittar du säkert nått.

det e fettnajjs med musik i backen men väldigt onödigt att köpa speciella öron lappar ta vanliga hörlurar! kör med ett par koss the plug och funkar as bra, men dock bara en så att man höra vad andra säger med.

Jag har testat scotts variant, och den funkar bra tycker jag. Inget grymt ljud kanske men helt okej.
Varför man inte ska använda vanliga hörlurar enligt mig är för att du helt enkelt inte hör lika bra runt om kring dej. När man har de inbyggda hörlurarna kanman lätt ha på musik samtidigt som du har ett samtal i vanlig samtalston, och du hör dessutom allt annat i din omgivning.

borde man inte kunna bygga in ett par snäckor i öron lapparna ganskar enket själv?

eller är de bara jag som tycker de kanske?

hur som helst har jag aldrig förstått faran med musik i baken... man hör ju inge pga vindbruset iaf och flyger man så flyger man oavsätt om man har musik eller ej...

man får väl titta istället... hörseln luras ju bara iaf...

jag satte i ett par porta pro i min red shaunwhite hjälm... hur simpelt som helst och inget av ljuden i dom "färdigbygda" hjälmarna lär inte heller slå mitt...

MARTINSS0N sa:
Nej, inte många iaf. Det är livsfarligt att åka med musik i backen.
Inte bara en fara för livet, utan även förbjudet enligt SLAO sedan 2008 inom Sveriges ramar.

FelixL sa:
MARTINSS0N sa:
Inte bara en fara för livet, utan även förbjudet enligt SLAO sedan 2008 inom Sveriges ramar.
Men det är inte förbjudet att fråga om det är nån som har det :-P och isåfall få veta om ljudet är bra.

Man kan väl iaf åka längdskidor med den, kan ju behövas hjälm så jädrans isigt som det är numera i längdspåren ;-) Ellers så får man väl ha den när man åker med skotern.

haha, nej jag skojade bara med dig Eric. Klart man får ha musik i backen om man vill det! :)
Men kan tänka mig att det kommer in någon liten paragraf i SLAO om fler och fler börjar använda det. Tyvärr har jag inte koll på dom lurarna!

FelixL sa:
MARTINSS0N sa:
Kollade i slaos lilla gula, och det står inget om att det är förbjudet att ha hörlurar i hjälm eller på sig. Kan du ge mig länken till där det står. Såg ditt senaste inlägg efter att jag postat detta, så skit i det.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp