Nån som har testat Dynastar Legend pro?

Franz-the-duke

Ny medlem
Tja jag åker ungefär 70/30 offpist/pist när jag åker skidor, min senaste repa till chamonix, skulle jag ge mig på Valle Blanche, då lyckas jag till min förvåning bryta av min ena skida vilket var en Head monster, det var det översta lagret som liksom släppte i limmet helt sjukt. jag full följde valle blanche offpist tur med 3 stygn strax under knät som följd. vilket fall hyrde jag skidor dom sista dagarna i chamonix, och kommer över ett par Dynastar Legend Mythic Rider, vilket var helt fantastiska skidor i min smak, franska, hårda och ganska förlåtande, men hade så gärna prövat storebror Legend Pro? Är de nån här som testat och kan dela med sig av erfarenhet?
Så inför ett stundande skidinköp, Mytic Rider eller Pro?

Bästa skidan jag har åkt och ägt(dynastar pro legend)!! köp den du kommer bara behöva ett par skidor (om man har touring bindning på;)) Dock bara testat pro, men den skidan passar mig perfekt.

Provåkte Legend Pro 194 häromveckan i ramundberget, förhållandena var is, puckel, tungt fluff i skogen (vinddrivet) och lite pist. De gick fint i alla fören och plöjde bra när det bliev uppkört, kort & gott en jättebra varjedagskida. 30+ radien kändes väldigt mycket mindre - kändes snarare som att den låg runt 25 - den är alltså inte alls så styv, tungjobbad och bastant som en del säger, jag upplevde den iaf inte som det. I den skog som finns i ramund, hyffsat tight, så hade säkert 186 vart lite smidigare men 194 var kvick och smidig den också. Väger ca 74 kg till min 170 långa hydda till kropp.

Fast efter mitt test av stora och styva skidors motsatts igår så funderar jag på att sälja mina Goodha 191 i det styvare flexet till förmån av hendryx...

Tillbaka
Topp