Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
När åka igen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 367679" data-attributes="member: 59533"><p>Det jag ska köpa är ett stålskydd som sitter på låret och underbenet och förhindrar vridning och "vikning" av knät åt fel håll. Sidleds alltså. </p><p>Jag har själv ett halv söndertrasat korsband och en broskskada på ledytor under knäskålen. Jag är i lite av en likadan situation då jag inte vill "offra" resten av mitt liv för en säsong. Det är trots allt mer värt om du kan ge 100% och inte behöva begränsas av knät samt vara rädd att förvärra det. Jag har ont men kommer köra denna vintern efter mycket sjukgympa och operera i vår/sommar förhoppnignsvis.</p><p></p><p>Men du som "bara" har korsbandet av och tränat en del SAMT SKA använda skydd bör kunna åka lite i vinter. Fråga snowfia här på forumet om hennes rehab..Hon har dragit två korsband hon. Korsbandsskador är allvarliga så missförstå mig inte men ofta har du inget "trasigt" i knät efter en sådan operation som jag har. Om du inte gör en liknanade skada igen är det lugnt. Jag som inte vet hundra vad som är fel riskerar att förvärra det av att bara belasta det. Men det är något alla får ta beslut om själv och väga risker mot vad det ger dig.</p><p></p><p>Ett riktigt skydd är i vilket fall som helst att rekommendera. Jag ska fixa ett så snart jag kan.</p><p></p><p>Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 367679, member: 59533"] Det jag ska köpa är ett stålskydd som sitter på låret och underbenet och förhindrar vridning och "vikning" av knät åt fel håll. Sidleds alltså. Jag har själv ett halv söndertrasat korsband och en broskskada på ledytor under knäskålen. Jag är i lite av en likadan situation då jag inte vill "offra" resten av mitt liv för en säsong. Det är trots allt mer värt om du kan ge 100% och inte behöva begränsas av knät samt vara rädd att förvärra det. Jag har ont men kommer köra denna vintern efter mycket sjukgympa och operera i vår/sommar förhoppnignsvis. Men du som "bara" har korsbandet av och tränat en del SAMT SKA använda skydd bör kunna åka lite i vinter. Fråga snowfia här på forumet om hennes rehab..Hon har dragit två korsband hon. Korsbandsskador är allvarliga så missförstå mig inte men ofta har du inget "trasigt" i knät efter en sådan operation som jag har. Om du inte gör en liknanade skada igen är det lugnt. Jag som inte vet hundra vad som är fel riskerar att förvärra det av att bara belasta det. Men det är något alla får ta beslut om själv och väga risker mot vad det ger dig. Ett riktigt skydd är i vilket fall som helst att rekommendera. Jag ska fixa ett så snart jag kan. Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
När åka igen?
Tillbaka
Topp