Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonsbert" data-source="post: 1065320" data-attributes="member: 28873"><p>Ja. Vi har den integriteten att till 100% bestämma själva. Ett konkret exempel: Armada är nog det skidmärket som synts mest i magasinet. De har aldrig köpt någon annons.</p><p></p><p>Tack för att du gillar vår approach!</p><p></p><p>Tack för synpunkten om att du inte tycker vi ska utnyttja vårt medium till fullo, för att det inte ger dig någonting, och för att du är duktig på att googla. Precis som alla de människor som hyllat oss för exakt samma saker som du nu kritiserar, ska vi även ta din åsikt i beaktning.</p><p></p><p>Nej. Du har fel. Det är varken i första, andra, tredje eller någon annan hand någon marknadsföring för Alpingaragets sida. Vi är ett onlinemagasin om skidåkning och ingenting annat. Långt ifrån alla prylar går att köpa på AG:s sida, så där har du också fel. Och anledningen till att mycket av det vi har med i guiden går att köpa på AG är för att vi bor i Sthlm. Hade vi bott i Gbg hade vi fotat och länkat i till Udéns eller Skistore. Hade vi bott i Åre hade det kanske varit Åre Skidsport.</p><p></p><p>Det du tycker vi ska ändra på vore självklart till det sämre för annonsörerna. Vi skulle kunna säga: "Javisst kan vi länka till er hemsida/film/produkt, det är jättelätt för oss och ger er ett enormt mervärde som annonsör och vi har fått enormt mycket positiv feedback från läsarna för att så mycket som möjligt i tidningen är klickbart. Men vi tänker inte göra det, för att det var ETT forumtroll som sade åt oss att vi inte skulle göra det." men det skulle kanske resultera i att vi fick färre annonsörer. Och då kan jag berätta en till sak: Den lilla lön vi får kommer till 100% från annonsintäkter. NOLL kronor kommer från annat. Det finns inget förlag eller skidshop eller någonting som backar oss ekonomiskt. Vår timlön är PISS och SKIT. Och du ber oss nu, på grund av DIN goda smak, att vi ska plocka bort en stor del av mervärdet med onlinemediet, och på så vis riskera ännu mindre intäkter och ännu sämre timlön. Jag och Aron jobbade 100+ timmar/vecka under delar av förra hösten. Tänk efter ett par sekunder på det, och sen tänker du efter vad det är du föreslår att vi ska göra, för DIG. Inte för majoriteten av våra läsare, utan för DIG. Tycker du att det är rimligt?</p><p></p><p>Är det fel att papperstidningar har QR-koder också? För att annonsörerna "tjänar" på det?</p><p></p><p>Tanken om videoguide är jättebra! Vi skulle älska att göra det. Men det är helt omöjligt för oss. Vi har varken resurser eller tid. Ungefär som att det skulle vara kul att göra ett magasin med 0 annonser i, så att vi får designa varje sida exakt som vi vill. Det vore otroligt, men är vad som i folkmun kallas för "utopi".</p><p></p><p>Jibberisch och Glisseur har ringat in många av svårigheterna med att driva skidtidning. Jag håller med om ramverket, även om Alpinkulturs och Åka Skidors ramverk till stora delar skiljer sig åt. Vilket de ska. Två magasin som är helt likadana vore värdelöst.</p><p></p><p>Larssa, här kommer ett faktiskt erbjudande till: Mitt telefonnummer är 0703300973, jag bjuder på lunch och diskuterar gärna fler idéer med dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonsbert, post: 1065320, member: 28873"] Ja. Vi har den integriteten att till 100% bestämma själva. Ett konkret exempel: Armada är nog det skidmärket som synts mest i magasinet. De har aldrig köpt någon annons. Tack för att du gillar vår approach! Tack för synpunkten om att du inte tycker vi ska utnyttja vårt medium till fullo, för att det inte ger dig någonting, och för att du är duktig på att googla. Precis som alla de människor som hyllat oss för exakt samma saker som du nu kritiserar, ska vi även ta din åsikt i beaktning. Nej. Du har fel. Det är varken i första, andra, tredje eller någon annan hand någon marknadsföring för Alpingaragets sida. Vi är ett onlinemagasin om skidåkning och ingenting annat. Långt ifrån alla prylar går att köpa på AG:s sida, så där har du också fel. Och anledningen till att mycket av det vi har med i guiden går att köpa på AG är för att vi bor i Sthlm. Hade vi bott i Gbg hade vi fotat och länkat i till Udéns eller Skistore. Hade vi bott i Åre hade det kanske varit Åre Skidsport. Det du tycker vi ska ändra på vore självklart till det sämre för annonsörerna. Vi skulle kunna säga: "Javisst kan vi länka till er hemsida/film/produkt, det är jättelätt för oss och ger er ett enormt mervärde som annonsör och vi har fått enormt mycket positiv feedback från läsarna för att så mycket som möjligt i tidningen är klickbart. Men vi tänker inte göra det, för att det var ETT forumtroll som sade åt oss att vi inte skulle göra det." men det skulle kanske resultera i att vi fick färre annonsörer. Och då kan jag berätta en till sak: Den lilla lön vi får kommer till 100% från annonsintäkter. NOLL kronor kommer från annat. Det finns inget förlag eller skidshop eller någonting som backar oss ekonomiskt. Vår timlön är PISS och SKIT. Och du ber oss nu, på grund av DIN goda smak, att vi ska plocka bort en stor del av mervärdet med onlinemediet, och på så vis riskera ännu mindre intäkter och ännu sämre timlön. Jag och Aron jobbade 100+ timmar/vecka under delar av förra hösten. Tänk efter ett par sekunder på det, och sen tänker du efter vad det är du föreslår att vi ska göra, för DIG. Inte för majoriteten av våra läsare, utan för DIG. Tycker du att det är rimligt? Är det fel att papperstidningar har QR-koder också? För att annonsörerna "tjänar" på det? Tanken om videoguide är jättebra! Vi skulle älska att göra det. Men det är helt omöjligt för oss. Vi har varken resurser eller tid. Ungefär som att det skulle vara kul att göra ett magasin med 0 annonser i, så att vi får designa varje sida exakt som vi vill. Det vore otroligt, men är vad som i folkmun kallas för "utopi". Jibberisch och Glisseur har ringat in många av svårigheterna med att driva skidtidning. Jag håller med om ramverket, även om Alpinkulturs och Åka Skidors ramverk till stora delar skiljer sig åt. Vilket de ska. Två magasin som är helt likadana vore värdelöst. Larssa, här kommer ett faktiskt erbjudande till: Mitt telefonnummer är 0703300973, jag bjuder på lunch och diskuterar gärna fler idéer med dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Tillbaka
Topp