Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonsbert" data-source="post: 1065354" data-attributes="member: 28873"><p>Jag ser vad du skriver och jag är medveten om att det inte är mig som person du kritiserar. Men jag/vi är väldigt tätt sammanknutna med Alpinkultur och därför gör det mig väldigt ledsen när du antar saker som både är osmickrande och osanna. Här nedan låter jag lite irriterad, och det har jag rätt att vara.</p><p></p><p>Vi backas inte av någon butik. Punkt. Precis som någon just nämnde så verkar du irriterad över att just Alpingaraget tjänar på det här. För självklart är det bra för dem att vi länkar produkter i guiden till deras webshop! Det förstår alla, och det är ingen hemlighet. Men det är ju helt egalt i den här frågan, för VI tjänar ju inget på det. VI får inte ett öre av Alpingaraget. Och alltså kan det inte vara osunt på något vis, eftersom ingen har ett finger i ögat på oss. Det är snarare vi som har ett finger i ögat på dem. Alpingaraget har inte bett oss göra en produktguide som ser ut som den gör, utan vi har bett Alpingaraget om att få vara i deras lokaler och fota deras grejer. Vi hinner inte göra på något annat sätt för vi kan för fan inte åka till en annan ort (vart finns närmsta skidbutik med lika stort utbud?) för att göra det här bara för att du inte vill att vi ska ha någonting med Alpingaraget att göra! Då är det enda kvarstående alternativet att ta produktbilder från leverantörer och photoshoppa in mot en vit bakgrund. Jag vet inte vad du tycker, men jag VET att majoriteten skulle tycka det vore SÄMRE. Alltså: Vi kan inte göra en snygg produktguide på något annat sätt, och att göra den snygg är viktigt för oss, och för våra läsare. Du kanske hellre har en ful produktguide som inte är enhetligt fotad och inte har några länkar alls i sig. Men skulle vi anpassa oss efter det vore vi idioter.</p><p></p><p>Vi är inte styrda av någon, utan väljer att länka från produktguiden för att många tycker det ger ett mervärde att vara ett klick från mer information/köp av en produkt. Jag tar det en gång till eftersom du uppenbarligen har svårt att förstå att människor har en annan åsikt än dig: Det är många som ser ett mervärde i att vara ett klick från mer information/köp av produkterna i produktguiden. Att du är av en annan åsikt och är duktig på att googla får stå för dig. Det är din åsikt som enskild individ, och vi kan inte anpassa oss efter en enskild individ, utan måste gå på den feedback vi får från flera. Och den feedbacken går helt stick i stäv med din. Vi ser vad du skriver och tar det i beaktning, men vore idioter om vi anpassade oss helt efter minoriteten, och det är den du tillhör.</p><p></p><p>"Jag levererar ju feedback om Alpinkuturs innehåll." Nej, det gör du inte. Läs alla dina inlägg ovan och kolla hur många gånger du ger konstruktiv kritik kring vårt redaktionella material, och sedan hur många gånger du kritiserar hur vår produktguide är LÄNKAD (du bryr dig inte ens om hur produktguiden ser ut, eller vad vi har med i den, utan bara hur den är länkad). Att kommentera det en gång till ger inte läsare av det här forumet någonting. Du har gett din åsikt och jag har svarat, flera gånger.</p><p></p><p>Prata inte om prestige när jag är offentlig och du gömmer dig bakom ett alias. Du är uppenbarligen smart nog att förstå skillnaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonsbert, post: 1065354, member: 28873"] Jag ser vad du skriver och jag är medveten om att det inte är mig som person du kritiserar. Men jag/vi är väldigt tätt sammanknutna med Alpinkultur och därför gör det mig väldigt ledsen när du antar saker som både är osmickrande och osanna. Här nedan låter jag lite irriterad, och det har jag rätt att vara. Vi backas inte av någon butik. Punkt. Precis som någon just nämnde så verkar du irriterad över att just Alpingaraget tjänar på det här. För självklart är det bra för dem att vi länkar produkter i guiden till deras webshop! Det förstår alla, och det är ingen hemlighet. Men det är ju helt egalt i den här frågan, för VI tjänar ju inget på det. VI får inte ett öre av Alpingaraget. Och alltså kan det inte vara osunt på något vis, eftersom ingen har ett finger i ögat på oss. Det är snarare vi som har ett finger i ögat på dem. Alpingaraget har inte bett oss göra en produktguide som ser ut som den gör, utan vi har bett Alpingaraget om att få vara i deras lokaler och fota deras grejer. Vi hinner inte göra på något annat sätt för vi kan för fan inte åka till en annan ort (vart finns närmsta skidbutik med lika stort utbud?) för att göra det här bara för att du inte vill att vi ska ha någonting med Alpingaraget att göra! Då är det enda kvarstående alternativet att ta produktbilder från leverantörer och photoshoppa in mot en vit bakgrund. Jag vet inte vad du tycker, men jag VET att majoriteten skulle tycka det vore SÄMRE. Alltså: Vi kan inte göra en snygg produktguide på något annat sätt, och att göra den snygg är viktigt för oss, och för våra läsare. Du kanske hellre har en ful produktguide som inte är enhetligt fotad och inte har några länkar alls i sig. Men skulle vi anpassa oss efter det vore vi idioter. Vi är inte styrda av någon, utan väljer att länka från produktguiden för att många tycker det ger ett mervärde att vara ett klick från mer information/köp av en produkt. Jag tar det en gång till eftersom du uppenbarligen har svårt att förstå att människor har en annan åsikt än dig: Det är många som ser ett mervärde i att vara ett klick från mer information/köp av produkterna i produktguiden. Att du är av en annan åsikt och är duktig på att googla får stå för dig. Det är din åsikt som enskild individ, och vi kan inte anpassa oss efter en enskild individ, utan måste gå på den feedback vi får från flera. Och den feedbacken går helt stick i stäv med din. Vi ser vad du skriver och tar det i beaktning, men vore idioter om vi anpassade oss helt efter minoriteten, och det är den du tillhör. "Jag levererar ju feedback om Alpinkuturs innehåll." Nej, det gör du inte. Läs alla dina inlägg ovan och kolla hur många gånger du ger konstruktiv kritik kring vårt redaktionella material, och sedan hur många gånger du kritiserar hur vår produktguide är LÄNKAD (du bryr dig inte ens om hur produktguiden ser ut, eller vad vi har med i den, utan bara hur den är länkad). Att kommentera det en gång till ger inte läsare av det här forumet någonting. Du har gett din åsikt och jag har svarat, flera gånger. Prata inte om prestige när jag är offentlig och du gömmer dig bakom ett alias. Du är uppenbarligen smart nog att förstå skillnaden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Tillbaka
Topp