Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1065525" data-attributes="member: 13861"><p>Men ska man ge folk det dom vill ha, eller ska man ge folk det dom inte visste att dom ville ha förrän dom läste det? Missförstå mig rätt, men om man anpassar sig 100% efter sin tänkta målgrupps konkreta och uttalade önskemål riskerar man i mitt tycke att hamna i en fälla där man aldrig gör mer än det som förväntas av en. Du kommer att göra folk nöjda, men aldrig slå dom med häpnad. Visste du att du ville ha Smells Like Teen Spirit innan Nirvana kastade den i ansiktet på dig? Lyssnade Jimi Hendryx på folk som sa hur han borde spela gitarr? Fanns det en enda normalt funtad människa som trodde att någon vid sinna sinnes fulla bruk skulle vilja läsa ens hälften av det Hunter S. Thompson skrev? Att han inte blev refuserad redan på pitchstadiet är ett smärre mirakel, men just därför fantastiskt. </p><p></p><p>Det jag menar är att en dialog med läsarna är jävligt bra, men du kan aldrig förlita dig fullt ut på den och göra exakt som folk säger. Ibland måste du helt enkelt gå utanför ramarna och våga göra nya saker som överraskar, och i och med det ta en risk för att det blir totalt magplask. Jag menar, annars blir det ju dansband eller Swedish House Mafia-skräp av allting, och det blir knappast världen en bättre plats av.</p><p></p><p>Nota bene, jag säger inte att Åka Skidor varit speciellt bra på dom här sakerna genom åren, bara att det är mitt sätt att se på saken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1065525, member: 13861"] Men ska man ge folk det dom vill ha, eller ska man ge folk det dom inte visste att dom ville ha förrän dom läste det? Missförstå mig rätt, men om man anpassar sig 100% efter sin tänkta målgrupps konkreta och uttalade önskemål riskerar man i mitt tycke att hamna i en fälla där man aldrig gör mer än det som förväntas av en. Du kommer att göra folk nöjda, men aldrig slå dom med häpnad. Visste du att du ville ha Smells Like Teen Spirit innan Nirvana kastade den i ansiktet på dig? Lyssnade Jimi Hendryx på folk som sa hur han borde spela gitarr? Fanns det en enda normalt funtad människa som trodde att någon vid sinna sinnes fulla bruk skulle vilja läsa ens hälften av det Hunter S. Thompson skrev? Att han inte blev refuserad redan på pitchstadiet är ett smärre mirakel, men just därför fantastiskt. Det jag menar är att en dialog med läsarna är jävligt bra, men du kan aldrig förlita dig fullt ut på den och göra exakt som folk säger. Ibland måste du helt enkelt gå utanför ramarna och våga göra nya saker som överraskar, och i och med det ta en risk för att det blir totalt magplask. Jag menar, annars blir det ju dansband eller Swedish House Mafia-skräp av allting, och det blir knappast världen en bättre plats av. Nota bene, jag säger inte att Åka Skidor varit speciellt bra på dom här sakerna genom åren, bara att det är mitt sätt att se på saken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Tillbaka
Topp