Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1065589" data-attributes="member: 45951"><p>[USER=53850]@larssa[/USER]</p><p></p><p>Ett par snabba!</p><p></p><p>1.Fattat och fattat. Inte helt omöjligt att jag inte fattat. Det händer titt som tätt att jag inte fattar. Tror dock att vi pratar olika språk om samma sak här. Förbi varandra. Så kan det vara ibland. I mitt tycke läser du svaren du får som Olle Nordin läser en taktiktavla. Du gör det lätt för dej.</p><p></p><p>2.Det skulle ju inte ett <strong>”nya”</strong> innan konkreta förslag. Och man får som nämnt tidigare absolut säga att någonting inte funkar utan att komma med ett lösningsförslag. Chansen eller risken att det tas på "allvar" är dock större om man bifogar ett sorts eget förslag med kritiken/feedbacken. </p><p></p><p>Jag kan ju tycka att situationen i mellanöstern inte är helt optimal utan att komma med en idé om hur den kan lösas. Absolut. Men om jag säger att – fan situationen i mellanöstern funkar inte och sedan påstår att det som görs är skit med tillägget - man borde ju mäkla fred! Då blir det lite konstigt i mina ögon.</p><p></p><p>Aka. ”Skidmedia behöver utvecklas! Det fungerar inte optimalt idag! Fan gör något med video!”</p><p></p><p>2.1 Anledningen till att dina konkreta förslag skjuts ner är att de inte är jättenya, nyskapande eller revolutionerande. Det är gjort. De utmanar inte skidleveransen så mycket i mina ögon. Dina förslag går således inte hand i hand med ditt mantra om att utveckla saker. </p><p></p><p>3. Vi har olika definition på att ”utmana”. Det är helt okej. </p><p></p><p>4. Mina frågor om budget handlade inte om att lyfta blicken. Utan att se förutsättningarna för nuet. 1-2 1-2 1-2</p><p></p><p>5. Att involvera läsare och interagera med målgruppen (skidåkare)? Där skiljer vår definition sig lite också tror jag. Det finns inga, eller väldigt få, vattentäta skott mellan redaktioner/frilansare och skidåkare.Det som finns är ju redaktörer som sållar i sådant som bland annat redan är gjort. (Fan hade jag fått en femma för varje gång</p><p> [USER=13861]@glisseur[/USER] eller</p><p> [USER=58728]@simon_tjernstrom[/USER] svarar på idéer med - "det där är redan gjort hur många gånger som helst, kom igen nu.", hade jag kunnat pensionera mig för längesen.)</p><p></p><p>(om vi utgår ifrån att skidåkare också är läsare av olika leeeveranser. Bortsett från</p><p> [USER=33485]@jarle[/USER] och</p><p> [USER=58561]@lee-nus[/USER] som skiter i det!!1)</p><p></p><p>Det görs ju hela tiden. Överallt. De frilansare och andra som bidrar med material är ju just målgruppen i många fall. Därav min poängtering och fråga ovan – hur många tror du det är i Sverige som jobbar med skidåkningsskriverier och annat på heltid?</p><p></p><p>Bulken av det levereras kommer ju från folk som är skidåkare och entusiaster i första hand. </p><p></p><p>7. Jag tycker det är väldigt spännande att se hur saker och ting går att utveckla. Det är därför jag gillar den här tråden och ditt initiativ och din önskan. Det pratas om det mest hela tiden. Som sagt. Vet bara inte om jag är rätt person att sedan utföra dessa nymodernigheter. Jag gillar ju att skriva saker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1065589, member: 45951"] [USER=53850]@larssa[/USER] Ett par snabba! 1.Fattat och fattat. Inte helt omöjligt att jag inte fattat. Det händer titt som tätt att jag inte fattar. Tror dock att vi pratar olika språk om samma sak här. Förbi varandra. Så kan det vara ibland. I mitt tycke läser du svaren du får som Olle Nordin läser en taktiktavla. Du gör det lätt för dej. 2.Det skulle ju inte ett [b]”nya”[/b] innan konkreta förslag. Och man får som nämnt tidigare absolut säga att någonting inte funkar utan att komma med ett lösningsförslag. Chansen eller risken att det tas på "allvar" är dock större om man bifogar ett sorts eget förslag med kritiken/feedbacken. Jag kan ju tycka att situationen i mellanöstern inte är helt optimal utan att komma med en idé om hur den kan lösas. Absolut. Men om jag säger att – fan situationen i mellanöstern funkar inte och sedan påstår att det som görs är skit med tillägget - man borde ju mäkla fred! Då blir det lite konstigt i mina ögon. Aka. ”Skidmedia behöver utvecklas! Det fungerar inte optimalt idag! Fan gör något med video!” 2.1 Anledningen till att dina konkreta förslag skjuts ner är att de inte är jättenya, nyskapande eller revolutionerande. Det är gjort. De utmanar inte skidleveransen så mycket i mina ögon. Dina förslag går således inte hand i hand med ditt mantra om att utveckla saker. 3. Vi har olika definition på att ”utmana”. Det är helt okej. 4. Mina frågor om budget handlade inte om att lyfta blicken. Utan att se förutsättningarna för nuet. 1-2 1-2 1-2 5. Att involvera läsare och interagera med målgruppen (skidåkare)? Där skiljer vår definition sig lite också tror jag. Det finns inga, eller väldigt få, vattentäta skott mellan redaktioner/frilansare och skidåkare.Det som finns är ju redaktörer som sållar i sådant som bland annat redan är gjort. (Fan hade jag fått en femma för varje gång [USER=13861]@glisseur[/USER] eller [USER=58728]@simon_tjernstrom[/USER] svarar på idéer med - "det där är redan gjort hur många gånger som helst, kom igen nu.", hade jag kunnat pensionera mig för längesen.) (om vi utgår ifrån att skidåkare också är läsare av olika leeeveranser. Bortsett från [USER=33485]@jarle[/USER] och [USER=58561]@lee-nus[/USER] som skiter i det!!1) Det görs ju hela tiden. Överallt. De frilansare och andra som bidrar med material är ju just målgruppen i många fall. Därav min poängtering och fråga ovan – hur många tror du det är i Sverige som jobbar med skidåkningsskriverier och annat på heltid? Bulken av det levereras kommer ju från folk som är skidåkare och entusiaster i första hand. 7. Jag tycker det är väldigt spännande att se hur saker och ting går att utveckla. Det är därför jag gillar den här tråden och ditt initiativ och din önskan. Det pratas om det mest hela tiden. Som sagt. Vet bara inte om jag är rätt person att sedan utföra dessa nymodernigheter. Jag gillar ju att skriva saker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Tillbaka
Topp