Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1065602" data-attributes="member: 33485"><p>Om vi lämnar vem som har gjort vad för ett slag tänkte jag kasta ur mig lite konkreta (verklighetsförankrade som en lärare hade sagt, vad man nu ska med en bestämd verklighet, eller någon verklighet alls för den delen, till i akademiska kretsar) förslag på vad jag tycker skulle göra de tre omtalade medierna bättre.</p><p></p><p> [USER=58728]@simon_tjernstrom[/USER]</p><p></p><p>Orterna på FR har legat och dammat ett bra tag nu, funktioner som att lägga till diverse åk utanför pisterna är väl roligt och så men jag ser gärna att dessa blir en del av en interaktiv pistkarta. En interaktiv pistkarta - eller snarare bergskarta - där användarna kan lägga upp bilder/video kopplat till någon plats på berget. Huruvida det är möjligt att göra så att användarna kan lägga till en plats för ett specifikt face/linje på en sådan karta vet jag inte, men det hade varit roligt. Beskrivningar i text i all ära men subjektiva beskrivningar som "brant" "högt" och liknande är just subjektiva. Vid närmare eftertanke är detta snarare ett jobb för</p><p> [USER=11]@johan[/USER]</p><p></p><p>Kanske skulle det även gå att koppla artiklar, videos osv som FR lägger upp till dessa kartor? I längre resereportage skulle jag gärna ha möjligheten att välja vad jag vill läsa om (underrubriker så som fiåkning, mat, boende, pister och liknande). Det senare innebär mer jobb kring resereportagen vilket i sin tur förmodligen förväntas belönas med lite mer pengar om det är från frilans och jag vet inte riktigt om den möjligheten finns.</p><p></p><p>Jag satte mig faktiskt under förmiddagen och prokrastinerade genom att läsa Alpinkultur</p><p> [USER=28873]@jonsbert[/USER], en bra tidning - tack för underhållningen. Jag skulle dock gärna se att innehållsförteckningen hade länkar till sidan där artikeln i fråga börjar. Jag är nämligen en såndär lat jävel som tycker det är jobbigt att klicka flera gånger, som du anpassade andra ting i magasinet efter.</p><p></p><p> [USER=13861]@Glisseur[/USER], flera, kanske alla, kanske ingen, av ovanstående förslag kanske är applicerbara på er websida? Nu vet jag att du inte har sådär apmycket med den att göra men det kanske går att bolla vidare samtidigt som du får dem att förstå att pop-ups är anledningen till ungefär hälften av alla krig i världen (ungefärlig men rimlig uppskattning).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1065602, member: 33485"] Om vi lämnar vem som har gjort vad för ett slag tänkte jag kasta ur mig lite konkreta (verklighetsförankrade som en lärare hade sagt, vad man nu ska med en bestämd verklighet, eller någon verklighet alls för den delen, till i akademiska kretsar) förslag på vad jag tycker skulle göra de tre omtalade medierna bättre. [USER=58728]@simon_tjernstrom[/USER] Orterna på FR har legat och dammat ett bra tag nu, funktioner som att lägga till diverse åk utanför pisterna är väl roligt och så men jag ser gärna att dessa blir en del av en interaktiv pistkarta. En interaktiv pistkarta - eller snarare bergskarta - där användarna kan lägga upp bilder/video kopplat till någon plats på berget. Huruvida det är möjligt att göra så att användarna kan lägga till en plats för ett specifikt face/linje på en sådan karta vet jag inte, men det hade varit roligt. Beskrivningar i text i all ära men subjektiva beskrivningar som "brant" "högt" och liknande är just subjektiva. Vid närmare eftertanke är detta snarare ett jobb för [USER=11]@johan[/USER] Kanske skulle det även gå att koppla artiklar, videos osv som FR lägger upp till dessa kartor? I längre resereportage skulle jag gärna ha möjligheten att välja vad jag vill läsa om (underrubriker så som fiåkning, mat, boende, pister och liknande). Det senare innebär mer jobb kring resereportagen vilket i sin tur förmodligen förväntas belönas med lite mer pengar om det är från frilans och jag vet inte riktigt om den möjligheten finns. Jag satte mig faktiskt under förmiddagen och prokrastinerade genom att läsa Alpinkultur [USER=28873]@jonsbert[/USER], en bra tidning - tack för underhållningen. Jag skulle dock gärna se att innehållsförteckningen hade länkar till sidan där artikeln i fråga börjar. Jag är nämligen en såndär lat jävel som tycker det är jobbigt att klicka flera gånger, som du anpassade andra ting i magasinet efter. [USER=13861]@Glisseur[/USER], flera, kanske alla, kanske ingen, av ovanstående förslag kanske är applicerbara på er websida? Nu vet jag att du inte har sådär apmycket med den att göra men det kanske går att bolla vidare samtidigt som du får dem att förstå att pop-ups är anledningen till ungefär hälften av alla krig i världen (ungefärlig men rimlig uppskattning). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Tillbaka
Topp