Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1065615" data-attributes="member: 45951"><p>[USER=53850]@larssa[/USER]</p><p></p><p>Jag säger inte att det är en dålig kombo. Rörligt material och text gifter sig t.ex. ganska bra. Och ger trivsamma möjligheter att låta varje "medium" fokusera på vad just det gör bäst. Att segmentera metadata för material och koppla dessa till en mer konkret kontext, med hjälp av olika digitala lösningar är också en trevlig tanke. Samt många andra saker som det pratas om.</p><p></p><p>Jag avfärdar inget. Men det är gjort. Det är allt jag säger. Säger inte att det ska sluta existera, eller inte vidareutvecklas. Det är din tolkning. Jag påpekar bara att det du framhäver som ett frö till nytänkande redan är gjort. Påbörjat. Finns. Plantan sticker upp ur marken. </p><p></p><p>"Skiing" försökte t.ex. en massa nyskapande digitala grejer för fem år(?) sedan. Dom la till och med papperstidningen och 400000 prenumeranter. Gick åt helvete och dom fick börja om från noll. Möjligen var marknaden inte redo då. Av någon anledning funkade det inte. Men det gjordes.</p><p></p><p>Allt jag säger i detta är att spring inte omkring med ett jävla hjul och påstå att det är din uppfinning samtidigt som du kallar andra bakåtsträvare och anklagar dom för att bromsa utvecklingen. Bara för att dom redan sett ditt hjul. Det räcker inte heller att du sprejar cykelhjulet i guldfärg.</p><p></p><p>"Jag ska åka och fixa ett resereportage om Engelberg!!!1"</p><p>"Det är redan gjort!"</p><p>"BAKÅSTRÄVARE!!"</p><p></p><p>(Tro vad du vill om budget och vad som är möjligt! Det är bra att någon tror. Jag har lite insikt i IT-branschen, och vet därmed lite vad det kostar att utveckla saker där. Samtidigt som jag har lite koll på vilka pengar som finns i skidbubblan. Hör med Skistar annars dom verkar ha cäsh.) </p><p></p><p>Sluta också påstå att jag är förbannad, sur eller arg. Är inte ens i närheten. Än.</p><p></p><p>Men fundera gärna över varför folk här kanske tycker att ditt glimtande öga kanske inte är så glimtande. Vill du ha en öppen diskussion om vägar att gå, kan det vara bra att hålla det öppet och inte sura ur när du får blinkande svar på dina så fantastiskt glimtande och blinkande frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1065615, member: 45951"] [USER=53850]@larssa[/USER] Jag säger inte att det är en dålig kombo. Rörligt material och text gifter sig t.ex. ganska bra. Och ger trivsamma möjligheter att låta varje "medium" fokusera på vad just det gör bäst. Att segmentera metadata för material och koppla dessa till en mer konkret kontext, med hjälp av olika digitala lösningar är också en trevlig tanke. Samt många andra saker som det pratas om. Jag avfärdar inget. Men det är gjort. Det är allt jag säger. Säger inte att det ska sluta existera, eller inte vidareutvecklas. Det är din tolkning. Jag påpekar bara att det du framhäver som ett frö till nytänkande redan är gjort. Påbörjat. Finns. Plantan sticker upp ur marken. "Skiing" försökte t.ex. en massa nyskapande digitala grejer för fem år(?) sedan. Dom la till och med papperstidningen och 400000 prenumeranter. Gick åt helvete och dom fick börja om från noll. Möjligen var marknaden inte redo då. Av någon anledning funkade det inte. Men det gjordes. Allt jag säger i detta är att spring inte omkring med ett jävla hjul och påstå att det är din uppfinning samtidigt som du kallar andra bakåtsträvare och anklagar dom för att bromsa utvecklingen. Bara för att dom redan sett ditt hjul. Det räcker inte heller att du sprejar cykelhjulet i guldfärg. "Jag ska åka och fixa ett resereportage om Engelberg!!!1" "Det är redan gjort!" "BAKÅSTRÄVARE!!" (Tro vad du vill om budget och vad som är möjligt! Det är bra att någon tror. Jag har lite insikt i IT-branschen, och vet därmed lite vad det kostar att utveckla saker där. Samtidigt som jag har lite koll på vilka pengar som finns i skidbubblan. Hör med Skistar annars dom verkar ha cäsh.) Sluta också påstå att jag är förbannad, sur eller arg. Är inte ens i närheten. Än. Men fundera gärna över varför folk här kanske tycker att ditt glimtande öga kanske inte är så glimtande. Vill du ha en öppen diskussion om vägar att gå, kan det vara bra att hålla det öppet och inte sura ur när du får blinkande svar på dina så fantastiskt glimtande och blinkande frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
När blir det lite reportage från andra ställen än de vanliga jävla alperna ;)
Tillbaka
Topp