Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
När bör man byta en gammal transceiver?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jugga72" data-source="post: 988896" data-attributes="member: 13779"><p>Har du ortovox F1 (analoga) så kräver de ju lite mer när man letar, eftersom där har man bara ljudsignal att gå på. Extra jobbigt om det är 2 personer begravda i snön nära varandra(Lånat sådan innan jag skaffade M1).</p><p>Är det Ortovox M1(Digitala) Så kanske det inte är så kinkigt om den fortfarande fungerar. Visserligen bara tränat med sådan, men gick snabbt att hitta 3 sändare, varav 2 nära varandra.</p><p>Båda är blåa med gul ratt och fanns ca 1997</p><p>Så har du F1an och räknar med att åka offpist, så skulle mitt tips vara att byta. Går mycket fortare att leta med modernare om olyckan skulle vara framme och känns som det behövs mindre tid till träning också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jugga72, post: 988896, member: 13779"] Har du ortovox F1 (analoga) så kräver de ju lite mer när man letar, eftersom där har man bara ljudsignal att gå på. Extra jobbigt om det är 2 personer begravda i snön nära varandra(Lånat sådan innan jag skaffade M1). Är det Ortovox M1(Digitala) Så kanske det inte är så kinkigt om den fortfarande fungerar. Visserligen bara tränat med sådan, men gick snabbt att hitta 3 sändare, varav 2 nära varandra. Båda är blåa med gul ratt och fanns ca 1997 Så har du F1an och räknar med att åka offpist, så skulle mitt tips vara att byta. Går mycket fortare att leta med modernare om olyckan skulle vara framme och känns som det behövs mindre tid till träning också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
När bör man byta en gammal transceiver?
Tillbaka
Topp