Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
När bör man byta en gammal transceiver?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 989149" data-attributes="member: 35740"><p>Bobcat håller för att gräva med, det har jag provat på riktigt. Många gånger under många år från Svalbard till Alperna. Den är inte lika bra som dom nyaste spadarna och bladet ser ut som fan efter all misshandel mot is och sten men den är bättre än plastspadar och framförallt är den nog stor för att man ska orka hålla på en stund. Du har helt rätt att den är lite vek, men bara man vet vad man gör så håller den. Hugga och ösa, men inte bryta för hårt. </p><p></p><p>Jag körde med en mindre BCA ett tag, den var bra förutom att man inte kan gräva lika fort som med Bobcaten och inte lika länge. Alla hopfällbara spadar bryts om man använder dom fel, även BDs nya oergonomiska. Skulle gärna ha en ny spade, men det får vänta. </p><p></p><p>Och visst kan man uppdatera allt - gammal bil, det är farligt farligt. Köp en splitterny XC60. I den bästa av världar kan man ju köpa ny spade, tranceiver, sond, I-phone, skiddress och skidor varje år, men alla som hänger här har inte obegränsad kassa och vissa av oss fattiga priorierar själva skidåkningen. Jag skulle gärna byta min gamla barryvox också, men än så länge funkar den. Jag testar den så gott som varje dag jag använder den. </p><p></p><p>Jag åker gärna med en polare som har en F1:a bara han vet hur den används, plastspade däremot, då ber jag personen köpa en ny och återkomma, eller lånar ut min gamla Lynx.</p><p></p><p>Men nu ska jag inte paja denna tråden mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 989149, member: 35740"] Bobcat håller för att gräva med, det har jag provat på riktigt. Många gånger under många år från Svalbard till Alperna. Den är inte lika bra som dom nyaste spadarna och bladet ser ut som fan efter all misshandel mot is och sten men den är bättre än plastspadar och framförallt är den nog stor för att man ska orka hålla på en stund. Du har helt rätt att den är lite vek, men bara man vet vad man gör så håller den. Hugga och ösa, men inte bryta för hårt. Jag körde med en mindre BCA ett tag, den var bra förutom att man inte kan gräva lika fort som med Bobcaten och inte lika länge. Alla hopfällbara spadar bryts om man använder dom fel, även BDs nya oergonomiska. Skulle gärna ha en ny spade, men det får vänta. Och visst kan man uppdatera allt - gammal bil, det är farligt farligt. Köp en splitterny XC60. I den bästa av världar kan man ju köpa ny spade, tranceiver, sond, I-phone, skiddress och skidor varje år, men alla som hänger här har inte obegränsad kassa och vissa av oss fattiga priorierar själva skidåkningen. Jag skulle gärna byta min gamla barryvox också, men än så länge funkar den. Jag testar den så gott som varje dag jag använder den. Jag åker gärna med en polare som har en F1:a bara han vet hur den används, plastspade däremot, då ber jag personen köpa en ny och återkomma, eller lånar ut min gamla Lynx. Men nu ska jag inte paja denna tråden mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
När bör man byta en gammal transceiver?
Tillbaka
Topp