Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
När bör man byta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1308206" data-attributes="member: 13861"><p>Som en av få personer på det här forumet som de facto jobbar på en skidfabrik kan jag säga att det krävs extremt mycket för att en bra träkärna i ett par skidor ska mattas ut. Stålkanter kan gå av, dom kan delaminera, man kan få hål i belaget, man kan över tid slipa ner belaget så mycket att det blir för tunt, och man kan såklart bryta/knäcka skidor men vi har aldrig någonsin ens diskuterat att skidorna skulle mattas ut med tiden. Jag kan fråga Patrik på Extrem som byggt skidor och snowboards sedan 1981 och är en av dom mest erfarna i världen på området men jag är hyfsat säker på att hans svar kommer vara ungefär det samma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1308206, member: 13861"] Som en av få personer på det här forumet som de facto jobbar på en skidfabrik kan jag säga att det krävs extremt mycket för att en bra träkärna i ett par skidor ska mattas ut. Stålkanter kan gå av, dom kan delaminera, man kan få hål i belaget, man kan över tid slipa ner belaget så mycket att det blir för tunt, och man kan såklart bryta/knäcka skidor men vi har aldrig någonsin ens diskuterat att skidorna skulle mattas ut med tiden. Jag kan fråga Patrik på Extrem som byggt skidor och snowboards sedan 1981 och är en av dom mest erfarna i världen på området men jag är hyfsat säker på att hans svar kommer vara ungefär det samma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
När bör man byta skidor?
Tillbaka
Topp