När börjar säsongen i whistler?

Figgchen

Ny medlem
När börjar säsongen i whistler?
Var inne på deras hemsida en snabbis mellan läxorna men hittade inte vad jag sökte, när kan man egentligen börja åka skidor på allvar där? Jag vet att man inte kan säga att den här dagen öppnar vi osv, men om man kollar 10 år bakåt i tiden, när har de öppnat i genomsnitt¿
 
När börjar säsongen i whistler?
Whistler brukar öppna runt månadskiftet november/december. Vill det sig väl öppnar de ännu tidigare. Förra säsongen, som var en katastrofsäsong erbjöd inte mycket i december. Whistler öppnade dock den gången sista helgen i nov. Dock inget att rekommendera fast förrförra säsongen erbjöd dock bra åkning redan i december. Letar du så hittar du snöstatistik på hemsidan.
A.
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp