Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
När skall man byta hjälm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stolpe76" data-source="post: 1257736" data-attributes="member: 172921"><p>En buckla eller större djupare repa kan väl bli en brottanvisning i hjälmen som gör att den tappar i styrka så att säga, förstår din fundering.</p><p></p><p>Hur fort en hjälm åldras borde väl också påverkas hur man förvarar den, ligger den lite mörkt och svalt över sommarsäsongen så åldras väl inte plasten lika snabbt så att säga. Men visst jag har förvarat min mörkt och svalt på sommaren och den ligger då i sin tygpåse som den kom med. Funderar ändå på att snart byta ut den mot en nyare då den snart passerat 5 år. Man får se sig om efter något kampanjerbjudande framåt våren kanske. Huvudet är det viktigaste man har så man bör prioritera där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stolpe76, post: 1257736, member: 172921"] En buckla eller större djupare repa kan väl bli en brottanvisning i hjälmen som gör att den tappar i styrka så att säga, förstår din fundering. Hur fort en hjälm åldras borde väl också påverkas hur man förvarar den, ligger den lite mörkt och svalt över sommarsäsongen så åldras väl inte plasten lika snabbt så att säga. Men visst jag har förvarat min mörkt och svalt på sommaren och den ligger då i sin tygpåse som den kom med. Funderar ändå på att snart byta ut den mot en nyare då den snart passerat 5 år. Man får se sig om efter något kampanjerbjudande framåt våren kanske. Huvudet är det viktigaste man har så man bör prioritera där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
När skall man byta hjälm
Tillbaka
Topp