Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
när släpper ucpa sina resor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 454584" data-attributes="member: 57206"><p>Gällnade skidåkning finns det ett gäng alternativ, dock dom mest intressanta är väl Ski Offpist (körs på dom flesta orter) och Ski Toute Neige (endast Argentière), finns även Branta korridorer i Cham och lite andra grejjer.</p><p></p><p>Funderar starkt på att åka med UCPA och då är det Ski Offpist eller Ski Toute Neige som gäller. Dock vet jag inte vilket som passar mig bäst så om någon åkt en av två ovanstående så får ni gärna ge lite recensioner angående åkskicklighet bland gruppen, kvalitéten på åkningen osv.</p><p></p><p>Detta undrar jag främst eftersom det känns som att jag ligger någonstans mitt emellan <strong>Confirmé</strong> och <strong>Expert</strong>.</p><p>Har dock fått en känsla av att Comfirmé känns lite för "simpelt" & "enkelt".</p><p>Deras definitioner av svårighetsgraderna tolkas säkerligen väldigt subjektivt av resenärerna vilket gör att jag får känslan av att om man väljer t.ex. Ski Toute Neige så är risken stor man får med sig någon fet, otränad & allmänt dålig fransman. har jag fel?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 454584, member: 57206"] Gällnade skidåkning finns det ett gäng alternativ, dock dom mest intressanta är väl Ski Offpist (körs på dom flesta orter) och Ski Toute Neige (endast Argentière), finns även Branta korridorer i Cham och lite andra grejjer. Funderar starkt på att åka med UCPA och då är det Ski Offpist eller Ski Toute Neige som gäller. Dock vet jag inte vilket som passar mig bäst så om någon åkt en av två ovanstående så får ni gärna ge lite recensioner angående åkskicklighet bland gruppen, kvalitéten på åkningen osv. Detta undrar jag främst eftersom det känns som att jag ligger någonstans mitt emellan [b]Confirmé[/b] och [b]Expert[/b]. Har dock fått en känsla av att Comfirmé känns lite för "simpelt" & "enkelt". Deras definitioner av svårighetsgraderna tolkas säkerligen väldigt subjektivt av resenärerna vilket gör att jag får känslan av att om man väljer t.ex. Ski Toute Neige så är risken stor man får med sig någon fet, otränad & allmänt dålig fransman. har jag fel? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
när släpper ucpa sina resor?
Tillbaka
Topp