Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
När tröttnar tillverkarna göra fetare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="topptursbananen" data-source="post: 23487" data-attributes="member: 13833"><p>Allt går i cirklar, likaså tillverkningen av utförsåkningsmaterial.</p><p></p><p>Skidorna var smala och långa, tråkiga och raka i början.</p><p>Sen kom snowboarden och våldtog marknaden med sina feta mått (jämfört med skidan).</p><p>Marknaden (du,jag o alla andra) häpnades av dess skönhet och elegans och sprängde spargrisen och köpte sig en egen bräda och börja bränna nedför sluttningar.</p><p>Sentomsider vaknade skidtillverkarna och började tillverka feta skidor med midja, skidorna vart fetare o fetare och blir ännu fetare i framtiden.</p><p>Snart är dom så feta att folk monterar bindningarna på samma skida och vips, så är vi tillbaka i monoski`ns underbara värld.</p><p>Sen kommer folk på att om man monterar bindingarna på tvärn så har vi ju ännu kuligare på en så kallad snowboard osv osv.</p><p></p><p>Jag har ingen aning vad jag vill ha sagt med ovanstående förutom vad jag just skrivigt.</p><p>Kanske jag vill ha sagt:</p><p>Alla olika brancher gynnas av varandra och duktiga telizåkare kommer alltid att rocka fetast.</p><p></p><p>/ BB</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="topptursbananen, post: 23487, member: 13833"] Allt går i cirklar, likaså tillverkningen av utförsåkningsmaterial. Skidorna var smala och långa, tråkiga och raka i början. Sen kom snowboarden och våldtog marknaden med sina feta mått (jämfört med skidan). Marknaden (du,jag o alla andra) häpnades av dess skönhet och elegans och sprängde spargrisen och köpte sig en egen bräda och börja bränna nedför sluttningar. Sentomsider vaknade skidtillverkarna och började tillverka feta skidor med midja, skidorna vart fetare o fetare och blir ännu fetare i framtiden. Snart är dom så feta att folk monterar bindningarna på samma skida och vips, så är vi tillbaka i monoski`ns underbara värld. Sen kommer folk på att om man monterar bindingarna på tvärn så har vi ju ännu kuligare på en så kallad snowboard osv osv. Jag har ingen aning vad jag vill ha sagt med ovanstående förutom vad jag just skrivigt. Kanske jag vill ha sagt: Alla olika brancher gynnas av varandra och duktiga telizåkare kommer alltid att rocka fetast. / BB [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
När tröttnar tillverkarna göra fetare skidor
Tillbaka
Topp