Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nattåg Malmö-Göteborg-Vemdalen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magngan" data-source="post: 937548" data-attributes="member: 128709"><p>Var i vemdalen för ett par veckor sedan, blev överraskad över hur bra backar(pister) som fanns. Bestämmde oss för att åka tbx mycket pga, att det inte var så mycket folk och att den generella skidkunnigheten(väldigt få blåbär) på folk i backarna var hög jämfört med tex Idre och Sälen. Det är således inte bara bra med detta tåg då halva Danmark lär vallfärda till Härjedalen... Var i Stöten V7 förra året och det var nästan omöjligt att ta sig ner utan att ha gjort minst två "nödstopp" på vägen ner pga folk som inte innser sin förmåga utan skall hasa sig ner för alldeler (för dem) avancerade backar, gärna i bredd..... Jag säger inte att nybörjare inte skall få åka skidor utan bara att jag inte alltid tycker att tillgänglighet är possitivt för den enskillde individen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magngan, post: 937548, member: 128709"] Var i vemdalen för ett par veckor sedan, blev överraskad över hur bra backar(pister) som fanns. Bestämmde oss för att åka tbx mycket pga, att det inte var så mycket folk och att den generella skidkunnigheten(väldigt få blåbär) på folk i backarna var hög jämfört med tex Idre och Sälen. Det är således inte bara bra med detta tåg då halva Danmark lär vallfärda till Härjedalen... Var i Stöten V7 förra året och det var nästan omöjligt att ta sig ner utan att ha gjort minst två "nödstopp" på vägen ner pga folk som inte innser sin förmåga utan skall hasa sig ner för alldeler (för dem) avancerade backar, gärna i bredd..... Jag säger inte att nybörjare inte skall få åka skidor utan bara att jag inte alltid tycker att tillgänglighet är possitivt för den enskillde individen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nattåg Malmö-Göteborg-Vemdalen
Tillbaka
Topp