Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Naxo-21 eller alpinbinding?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Luuuthman" data-source="post: 131126" data-attributes="member: 23029"><p>jag körde hela förra säsongen på Naxo 01, alltså deras light variant av turbindingen. som jag förstod det så skulel du ha dessa bindningar även till vanlig utfrsåkning i pist. då tycker jag att du ska satsa på ett par schyssta alpinbindningar med ett par trekkers. naxon(även den nya) kan upplevas som lite sladdrig i tån vid piståkning. jag körde ganska hårt med mina naxos o de höll oftast måttet, ibland kändes de lite sladdriga längst fram, men skruvar man åt dem ordentligt så är de tinget som sötr åkningen. </p><p></p><p>men som sagt ar det en bindning för all åkning du vill ha så satsa på vanlig aalpinbindningar och trekkers. </p><p></p><p>o ja, det går att gå så brant som det är på den bilden med ett par naxo bindningar. jag kunde gå väldigt brant med de bindningarna. rätt jobigt o oftast onödigt, men ändock möjligt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Luuuthman, post: 131126, member: 23029"] jag körde hela förra säsongen på Naxo 01, alltså deras light variant av turbindingen. som jag förstod det så skulel du ha dessa bindningar även till vanlig utfrsåkning i pist. då tycker jag att du ska satsa på ett par schyssta alpinbindningar med ett par trekkers. naxon(även den nya) kan upplevas som lite sladdrig i tån vid piståkning. jag körde ganska hårt med mina naxos o de höll oftast måttet, ibland kändes de lite sladdriga längst fram, men skruvar man åt dem ordentligt så är de tinget som sötr åkningen. men som sagt ar det en bindning för all åkning du vill ha så satsa på vanlig aalpinbindningar och trekkers. o ja, det går att gå så brant som det är på den bilden med ett par naxo bindningar. jag kunde gå väldigt brant med de bindningarna. rätt jobigt o oftast onödigt, men ändock möjligt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Naxo-21 eller alpinbinding?
Tillbaka
Topp