Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Naxo-21 eller alpinbinding?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kallesve" data-source="post: 131139" data-attributes="member: 13747"><p>Jag har åkt ca2 månader i st anton på Naxo 21 med ett par förra årets B3 under (94 midja). Tänker inte skriva någon hel recension just nu men några punkter:</p><p></p><p>* visst blir det lite svajigare med turbindningar eftersom man står lite högre + att dom faktiskt har lite fler länkar i kontakten mellan pjäxan och skidan. Personligen störs jag inte nämvärt av det, förutom när man åker i väldigt uppkörd teräng då det känns lite extra slagigt.</p><p></p><p>* Naxo 21 är sjukt känsliga på om man har snö fastsittande under pjäxan. Det är nog fler än jag som har böjda stavar p.g.a att man stått och slagit bort snö, jord, getbajs m.m. tills man varit nära att bara sula iväg skiten nerför backen.</p><p></p><p>* turandet funkar smidigt. Jag kanske inte är rätt person att ge någon detaljerad jämförelse med annan utrustning eftersom det här är min första turningsuppsättning, men jag tycker defenetivt att det är värt att lägga ut några kronor extra för att få en turbindning om man iallafall ska köpa en bindning. </p><p></p><p>mitt samlade intryck av naxon är att den funkat jävligt bra för mig. Löste ut vid rätt tillfällen och satt kvar när man ville att den skulle göra det. åkte nästan bara på B3 erna med naxo bindningarna när jag var nere i alperna. Sen om dom funkar i hård pist eller inte så tycker jag inte det är något man egentligen behöver reflektera så mycket över. Det är ju inte för sådan åkning man skaffar sig sån här utrustning. För mig funkade det bra nog för att låta pistskidorna stå kvar hemma även när det inte snöat på nästan 3 veckor.</p><p></p><p>jupp... där fick ni mina tre cents åsikter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kallesve, post: 131139, member: 13747"] Jag har åkt ca2 månader i st anton på Naxo 21 med ett par förra årets B3 under (94 midja). Tänker inte skriva någon hel recension just nu men några punkter: * visst blir det lite svajigare med turbindningar eftersom man står lite högre + att dom faktiskt har lite fler länkar i kontakten mellan pjäxan och skidan. Personligen störs jag inte nämvärt av det, förutom när man åker i väldigt uppkörd teräng då det känns lite extra slagigt. * Naxo 21 är sjukt känsliga på om man har snö fastsittande under pjäxan. Det är nog fler än jag som har böjda stavar p.g.a att man stått och slagit bort snö, jord, getbajs m.m. tills man varit nära att bara sula iväg skiten nerför backen. * turandet funkar smidigt. Jag kanske inte är rätt person att ge någon detaljerad jämförelse med annan utrustning eftersom det här är min första turningsuppsättning, men jag tycker defenetivt att det är värt att lägga ut några kronor extra för att få en turbindning om man iallafall ska köpa en bindning. mitt samlade intryck av naxon är att den funkat jävligt bra för mig. Löste ut vid rätt tillfällen och satt kvar när man ville att den skulle göra det. åkte nästan bara på B3 erna med naxo bindningarna när jag var nere i alperna. Sen om dom funkar i hård pist eller inte så tycker jag inte det är något man egentligen behöver reflektera så mycket över. Det är ju inte för sådan åkning man skaffar sig sån här utrustning. För mig funkade det bra nog för att låta pistskidorna stå kvar hemma även när det inte snöat på nästan 3 veckor. jupp... där fick ni mina tre cents åsikter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Naxo-21 eller alpinbinding?
Tillbaka
Topp