Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
neste års K2 Hell Bent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 335800" data-attributes="member: 13861"><p>Haha, garanterat inte. XW Laben är 198 lång så den är nog ärligt talat ingen höjdare i parken. Det är ju först och främst en skida för hög fart på stora berg och om du lämnar marken så är den bra mycket bättre för feta klipphopp än att spinna med. Jag har kört skidan i lite olika fören och gillade den. Den är ganska mjuk för att vara så stor men den dämpar ojämnheter fint och tål ordentligt med fart. En bra skida.</p><p></p><p>Jag har också kört K2 Hell Bent och fixade inte alls den skidan. Men jag är å andra sidan 185 och väger därefter så jag ska ha lite större doningar. För min del funkar det inte med rocker när skidan är så mjuk som HB:n är, skidan bara viker sig. Men är man en lätt åkare som gillar att snurra kan den funka bra som en BC-jibber i djupt puder. Eller om man kör försiktigt är den bra puderskida som flyter bra och svänger på en femöring. Men den är absolut ingen hardcoreskida för åkare som drar på rejält.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 335800, member: 13861"] Haha, garanterat inte. XW Laben är 198 lång så den är nog ärligt talat ingen höjdare i parken. Det är ju först och främst en skida för hög fart på stora berg och om du lämnar marken så är den bra mycket bättre för feta klipphopp än att spinna med. Jag har kört skidan i lite olika fören och gillade den. Den är ganska mjuk för att vara så stor men den dämpar ojämnheter fint och tål ordentligt med fart. En bra skida. Jag har också kört K2 Hell Bent och fixade inte alls den skidan. Men jag är å andra sidan 185 och väger därefter så jag ska ha lite större doningar. För min del funkar det inte med rocker när skidan är så mjuk som HB:n är, skidan bara viker sig. Men är man en lätt åkare som gillar att snurra kan den funka bra som en BC-jibber i djupt puder. Eller om man kör försiktigt är den bra puderskida som flyter bra och svänger på en femöring. Men den är absolut ingen hardcoreskida för åkare som drar på rejält. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
neste års K2 Hell Bent
Tillbaka
Topp