Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
New Zealand
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peterdenstore" data-source="post: 46028" data-attributes="member: 14845"><p>jag var där augusti till okt 2002. Bodde mestadels utanför Christchurch en halvtimme från Mt Hutt. De har riktigt bra åkning, men även Queenstownområdet har schysst åkning. Wanaka är också bra men lite dyrare liftkort där. </p><p>Nordön har bara ett bra ställe. </p><p>I närheten av Mt Hutt ligger även små Club fields med små repliftar som går dubbelt så fort som en ankar lift. Du måste ha en sele runt midjan för att kunna åka dem. Där kan man dock få grym friåkning då antal besökare under en dag ligger på i snitt 50st.</p><p>Jag åkte runt en del, men hade flest dgr på Mt Hutt. Det är bra där. Du bor visserligen mitt i ingenstans, men är du där för åkningen så spelar det ju ingen roll. Tillgång till bil är dock ett måste. Det går o lifta men kan vara jobbigt ibland. Bilar kan man dock köpa riktigt billigt o sen sälja.</p><p>Åk dit. Det är en upplevelse. Åkningen kan jämföras med alperna. Bra lutning fast lite kortare åk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peterdenstore, post: 46028, member: 14845"] jag var där augusti till okt 2002. Bodde mestadels utanför Christchurch en halvtimme från Mt Hutt. De har riktigt bra åkning, men även Queenstownområdet har schysst åkning. Wanaka är också bra men lite dyrare liftkort där. Nordön har bara ett bra ställe. I närheten av Mt Hutt ligger även små Club fields med små repliftar som går dubbelt så fort som en ankar lift. Du måste ha en sele runt midjan för att kunna åka dem. Där kan man dock få grym friåkning då antal besökare under en dag ligger på i snitt 50st. Jag åkte runt en del, men hade flest dgr på Mt Hutt. Det är bra där. Du bor visserligen mitt i ingenstans, men är du där för åkningen så spelar det ju ingen roll. Tillgång till bil är dock ett måste. Det går o lifta men kan vara jobbigt ibland. Bilar kan man dock köpa riktigt billigt o sen sälja. Åk dit. Det är en upplevelse. Åkningen kan jämföras med alperna. Bra lutning fast lite kortare åk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
New Zealand
Tillbaka
Topp