Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Newbie frågor om mtb köp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AKvS" data-source="post: 45185" data-attributes="member: 14045"><p>Sattsa på kvalitet!</p><p></p><p>En bra cykel kostar runt 10000, under detta pris får du inget att utvecklas med.</p><p></p><p>Om du skall ha en cykel att köra lite mer skidåknings inspirerad cykling (freeride, DH) med tycker jag att du skall kolla på Spezialised:s instegsmodell i Big Hit serien.</p><p>11000 kr med magura hydraliska skivbromsar, beprövad ramkonstruktion, dock nite spezialised:s berömda four-bar-linkage. Cykeln kanske inte världens bästa framgaffel men det går att uppgradera.</p><p></p><p>Ett bra märke som gör lite billigare cyklar med förvånansvärt bra kvalitet är Jamis, deras Dakar XLT 1.0 skall enligt Mountainbike Action vara riktigt bra, antagligen ett bättre val än spezialised cykeln om du vill ha lite mer allround, passar dock inte jätte bra i dirten.</p><p></p><p>Om inte detta räcker (vilket jag hoppas att det inte gör) tycker jag att du skall gå till en riktig cykelaffär (inte sportson, sportex eller annan skit) och säga precis vad du vill ha och vad det får kosta. då blir det alldeles säkert bäst.</p><p></p><p></p><p>/ebbot</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AKvS, post: 45185, member: 14045"] Sattsa på kvalitet! En bra cykel kostar runt 10000, under detta pris får du inget att utvecklas med. Om du skall ha en cykel att köra lite mer skidåknings inspirerad cykling (freeride, DH) med tycker jag att du skall kolla på Spezialised:s instegsmodell i Big Hit serien. 11000 kr med magura hydraliska skivbromsar, beprövad ramkonstruktion, dock nite spezialised:s berömda four-bar-linkage. Cykeln kanske inte världens bästa framgaffel men det går att uppgradera. Ett bra märke som gör lite billigare cyklar med förvånansvärt bra kvalitet är Jamis, deras Dakar XLT 1.0 skall enligt Mountainbike Action vara riktigt bra, antagligen ett bättre val än spezialised cykeln om du vill ha lite mer allround, passar dock inte jätte bra i dirten. Om inte detta räcker (vilket jag hoppas att det inte gör) tycker jag att du skall gå till en riktig cykelaffär (inte sportson, sportex eller annan skit) och säga precis vad du vill ha och vad det får kosta. då blir det alldeles säkert bäst. /ebbot [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Newbie frågor om mtb köp!
Tillbaka
Topp