Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ngn som har lite sjyssta råd?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MegaMats" data-source="post: 108774" data-attributes="member: 49218"><p>Scott P3.</p><p></p><p>Är 193 cm, 80 kg. Jibbar inte så mycket i parken, men gillar att sätta lite sköna, inte så konstlade trick i naturliga hopp. Gillar snabb piståkning o utmanande offpist.</p><p></p><p>Scotts P3:or kommer ofta i skymundan för 1080 o MadTrix (bl.a.) men är ett par riktigt roliga skidor. De är faktiskt riktigt bra i pisten och funkar utmärkt i parken, om man nu håller till mycket där. De viker inte ner sig när man laddar och inbjuder till rytmisk åkning - har ett härligt klipp i pisten. Deras svaga sidor är offpisten (även om de funkar OK här också), men åker man mkt offpist ska man inte köpa P3 (mått: 118-78-106 på en två år gammal skida). </p><p></p><p>Om jag ska bedöma Scott P3 med ett ord blir det: lättåkta.</p><p></p><p></p><p>Bindningar: är ingen expert, men giller personligen Salomons bindningar - S912 Ti och S810 är stabila o funkar bra i och utanför pist. Kan inte uttala mig om vilken som passar bäst i parken då jag åker lite i park Jag avråder från att köpa Marker, hade stora problem med att de löste ut i tid o otid (oftast i otid), oavsett viktinställning.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MegaMats, post: 108774, member: 49218"] Scott P3. Är 193 cm, 80 kg. Jibbar inte så mycket i parken, men gillar att sätta lite sköna, inte så konstlade trick i naturliga hopp. Gillar snabb piståkning o utmanande offpist. Scotts P3:or kommer ofta i skymundan för 1080 o MadTrix (bl.a.) men är ett par riktigt roliga skidor. De är faktiskt riktigt bra i pisten och funkar utmärkt i parken, om man nu håller till mycket där. De viker inte ner sig när man laddar och inbjuder till rytmisk åkning - har ett härligt klipp i pisten. Deras svaga sidor är offpisten (även om de funkar OK här också), men åker man mkt offpist ska man inte köpa P3 (mått: 118-78-106 på en två år gammal skida). Om jag ska bedöma Scott P3 med ett ord blir det: lättåkta. Bindningar: är ingen expert, men giller personligen Salomons bindningar - S912 Ti och S810 är stabila o funkar bra i och utanför pist. Kan inte uttala mig om vilken som passar bäst i parken då jag åker lite i park Jag avråder från att köpa Marker, hade stora problem med att de löste ut i tid o otid (oftast i otid), oavsett viktinställning. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ngn som har lite sjyssta råd?!
Tillbaka
Topp