Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ngn som provat Fischer Superior?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 940927" data-attributes="member: 13863"><p>Jag har inte kört Superior men är nöjd ägare till ett par Progressor 900 som vad jag uppfattar har en liknande uppbyggnad. Fischer har ju varit med ett tag och är tveklöst mycket duktiga på att bygga pistskidor. Jag har svårt att tro att ett par Superior skulle vara direkt dåliga på is även om de sannolikt inte matchar ett par fullblodsracers (vilket ju inte heller är tanken).</p><p></p><p>Jag tror att ditt problem kan bero på en eller flera av följande orsaker.</p><p></p><p>1. Teknik</p><p>Du behöver ett förhållandevis rent skär för att få absolut fäste på is med en sån här skida. Kör du på sladd kan mycket väl känslan vara att de tappar greppet.</p><p></p><p>2. Kanter</p><p>Skidans stålkanter är helt enkelt inte tillräckligt vassa och jämna för att hålla emot på isen. </p><p></p><p>3. För kort och mjuk skida</p><p>Du skriver inte vad du väger eller hur duktig skidåkare du är. Om du är riktigt tung kan det helt enkelt vara så att du behöver en längre och styvare skida. Viss finns Superior även i 180 cm?</p><p></p><p>Läser man den här testen tycks ju inte kantgreppet vara ett problem. <a href="http://www.winter-sports.com/EN/Skitests/skitestsmodeles.php?season=2012&id=192#results" target="_blank">TEST.</a></p><p></p><p>MVH</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 940927, member: 13863"] Jag har inte kört Superior men är nöjd ägare till ett par Progressor 900 som vad jag uppfattar har en liknande uppbyggnad. Fischer har ju varit med ett tag och är tveklöst mycket duktiga på att bygga pistskidor. Jag har svårt att tro att ett par Superior skulle vara direkt dåliga på is även om de sannolikt inte matchar ett par fullblodsracers (vilket ju inte heller är tanken). Jag tror att ditt problem kan bero på en eller flera av följande orsaker. 1. Teknik Du behöver ett förhållandevis rent skär för att få absolut fäste på is med en sån här skida. Kör du på sladd kan mycket väl känslan vara att de tappar greppet. 2. Kanter Skidans stålkanter är helt enkelt inte tillräckligt vassa och jämna för att hålla emot på isen. 3. För kort och mjuk skida Du skriver inte vad du väger eller hur duktig skidåkare du är. Om du är riktigt tung kan det helt enkelt vara så att du behöver en längre och styvare skida. Viss finns Superior även i 180 cm? Läser man den här testen tycks ju inte kantgreppet vara ett problem. [url=http://www.winter-sports.com/EN/Skitests/skitestsmodeles.php?season=2012&id=192#results]TEST.[/url] MVH MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ngn som provat Fischer Superior?
Tillbaka
Topp