Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ngn som provat Fischer Superior?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 951016" data-attributes="member: 127291"><p>Hej!</p><p>Jag har åkt på Superior i Ramundbarget i 3 dagar (kom hem i natt).</p><p>Min upplevelse är väldigt likt den resension som mm länkar till.</p><p>Kan inte säga något om eventuellt is grepp då det inte fanns någon som jag märkte av.</p><p>Jag tycket mycket om skidan men tanken var att jag skulle provat Progressor 900 som de inte hadde (borde kollat först kan man ju tycka) och de förslog superior i stället vilket jag tveksamt gick med på.</p><p></p><p>Kan bara säga att intrycket var med mina mått mätt mycket positivt och funderar allvarligt på att införskaffa mig ett par egna men har lyckats lokalisera ett par progressor 900 i kungsberget som skall testas i morgon. Visst det är lite skillnad på skidområde men hoppas få en bild av progressorn (har läst din recension mm och tycker det låter som ett par Åke skidor) </p><p></p><p>Så min förhoppning inför morgon dagen är att stora/långa svängar progressor = superior (vilket är vad jag gillar mest)</p><p>korta svängar progressor bättre än superior, vilket är vad jag behöver bli mycket bättre på (förutom allt annat som så klart även det behöver bli bättre).</p><p>Den skidan jag slutligen väljer att köpa är den mjukare av de båda då det kan bli lite si och så med grundträning av olika skäl.</p><p></p><p>Vem är då jag skidåkningsmässigt kan ju kanske var ide att beskriva lite.</p><p>ca 190 cm lång strax under 90 kg (väldigt gammal för att vara här inne känns det som) +50 år</p><p>Är säkert med era mått mätt inte speciellt bra men gillar när det går riktigt (enligt mina förutsättningar) fort men känner inte att jag kan åka med sådana där härliga störtlopps hopp över krönen (både teknik, styrka, rätt skidor och säker plats saknas i dagsläget).</p><p></p><p>Jobbar förbrilt på att bli bättre och slutligen har en förhoppning på att kunna bli skidlärare när jag växer upp.</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 951016, member: 127291"] Hej! Jag har åkt på Superior i Ramundbarget i 3 dagar (kom hem i natt). Min upplevelse är väldigt likt den resension som mm länkar till. Kan inte säga något om eventuellt is grepp då det inte fanns någon som jag märkte av. Jag tycket mycket om skidan men tanken var att jag skulle provat Progressor 900 som de inte hadde (borde kollat först kan man ju tycka) och de förslog superior i stället vilket jag tveksamt gick med på. Kan bara säga att intrycket var med mina mått mätt mycket positivt och funderar allvarligt på att införskaffa mig ett par egna men har lyckats lokalisera ett par progressor 900 i kungsberget som skall testas i morgon. Visst det är lite skillnad på skidområde men hoppas få en bild av progressorn (har läst din recension mm och tycker det låter som ett par Åke skidor) Så min förhoppning inför morgon dagen är att stora/långa svängar progressor = superior (vilket är vad jag gillar mest) korta svängar progressor bättre än superior, vilket är vad jag behöver bli mycket bättre på (förutom allt annat som så klart även det behöver bli bättre). Den skidan jag slutligen väljer att köpa är den mjukare av de båda då det kan bli lite si och så med grundträning av olika skäl. Vem är då jag skidåkningsmässigt kan ju kanske var ide att beskriva lite. ca 190 cm lång strax under 90 kg (väldigt gammal för att vara här inne känns det som) +50 år Är säkert med era mått mätt inte speciellt bra men gillar när det går riktigt (enligt mina förutsättningar) fort men känner inte att jag kan åka med sådana där härliga störtlopps hopp över krönen (både teknik, styrka, rätt skidor och säker plats saknas i dagsläget). Jobbar förbrilt på att bli bättre och slutligen har en förhoppning på att kunna bli skidlärare när jag växer upp. //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ngn som provat Fischer Superior?
Tillbaka
Topp