Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ngn som provat Fischer Superior?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 951192" data-attributes="member: 127291"><p>Hej!</p><p>Precis hemkommen från Kungsberget sitter jag här nu med en pizza framför mig.</p><p></p><p>Först en snabb kommentar om Head Chip 66 som jag testade 3 dagar i Vemdalen v4.</p><p>Isgrepp ja, stabila ja, till och med så stabila att jag upplevde de lite tråkiga.</p><p>Kanske jag inte åkte fort nog men det blev mitt intryck åtminstone.</p><p></p><p>Nåja tillbaks till Progressor jämnförelsen med Superior OBS. mitt personliga intryck någon annan kan ju uppleva det på annat sätt.</p><p></p><p>I mångt och mycket instämmer jag i mms komentar4er om den skidan, upplevde till och med att de kändes inte så fart stabila till att böja med men efter lite åk så blev jag tvungen att revidera den delen.</p><p></p><p>Men vid en direkt jämnförelse så blir intrycket detta.</p><p></p><p>Fartstabiltet vinns klart av superioor (vilket inte betyder att Progressor är dålig).</p><p></p><p>Stora svängar lika tydligt övertag för Superior.</p><p></p><p>Små svängar vinns klart av Progressor över superior.</p><p></p><p>Sladd (ni vet det där man gör när man bara står och halkar ner utan att bry sig).</p><p>tror inte det ens var möjligt med Superior utan de ville ha skär hela tiden och leverera fart. Dvs. ronden till Progressor eftersom det kan vara bra att kunna sladda ner lite när man åker efter en 5 åring eller bara känner sig lite trött i benen.</p><p></p><p>Hårdhet. Ja enligt mig så är Superior tydligt hårdare än Progresor</p><p></p><p>Så är man ute efter en mer allroundskida så vinner Progressorn ( i pist menar jag då)</p><p></p><p>Så för mig blir det att inhandla ett par Progressor 900 i morogn.</p><p>Kan tillägas att båda skidorna är provade i längden 175.</p><p></p><p>Eventuella klagomål på stavning undanbedes då jag faktiskt inte kan stava men ser de röda markeringarna och förstår inte alltid vad jag skall ändra så att de försvinner (klart irriterande).</p><p></p><p>Ha en trevlig kväll //Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 951192, member: 127291"] Hej! Precis hemkommen från Kungsberget sitter jag här nu med en pizza framför mig. Först en snabb kommentar om Head Chip 66 som jag testade 3 dagar i Vemdalen v4. Isgrepp ja, stabila ja, till och med så stabila att jag upplevde de lite tråkiga. Kanske jag inte åkte fort nog men det blev mitt intryck åtminstone. Nåja tillbaks till Progressor jämnförelsen med Superior OBS. mitt personliga intryck någon annan kan ju uppleva det på annat sätt. I mångt och mycket instämmer jag i mms komentar4er om den skidan, upplevde till och med att de kändes inte så fart stabila till att böja med men efter lite åk så blev jag tvungen att revidera den delen. Men vid en direkt jämnförelse så blir intrycket detta. Fartstabiltet vinns klart av superioor (vilket inte betyder att Progressor är dålig). Stora svängar lika tydligt övertag för Superior. Små svängar vinns klart av Progressor över superior. Sladd (ni vet det där man gör när man bara står och halkar ner utan att bry sig). tror inte det ens var möjligt med Superior utan de ville ha skär hela tiden och leverera fart. Dvs. ronden till Progressor eftersom det kan vara bra att kunna sladda ner lite när man åker efter en 5 åring eller bara känner sig lite trött i benen. Hårdhet. Ja enligt mig så är Superior tydligt hårdare än Progresor Så är man ute efter en mer allroundskida så vinner Progressorn ( i pist menar jag då) Så för mig blir det att inhandla ett par Progressor 900 i morogn. Kan tillägas att båda skidorna är provade i längden 175. Eventuella klagomål på stavning undanbedes då jag faktiskt inte kan stava men ser de röda markeringarna och förstår inte alltid vad jag skall ändra så att de försvinner (klart irriterande). Ha en trevlig kväll //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ngn som provat Fischer Superior?
Tillbaka
Topp