Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni skandinaver kommer hit med fetare skidor än ni orkar bära.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1070762" data-attributes="member: 34110"><p>+1</p><p></p><p></p><p>Jag tar mig fräckheten att översätta de raderna till hur det lät i mitten på 90talet, innan fat-ski revolutionen drogs igång av bla McConkey.</p><p></p><p><em> i chamonix så sa min bergsguide när jag ställde frågan att det är bara <strong>nybörjare</strong> som ständigt dyker upp med <strong>feta, korta skidor</strong> och åker på skaren på glaciererna. Guiden körde själv ett par <strong>210cm's Salomon F9</strong>, tror dom är mellan <strong>60-65</strong> om jag inte minns fel. Guiden sa ochså att den perfekta skidan är <strong>max 65 och definitivt över 205cm har ett massivt spann och är styv som en stålbalk</strong> den kan du köra överallt puder, pist, tura skare you name it. </em></p><p></p><p>In 1996 Shane played a major role in introducing the world to fat skis when he began using the Volant Chubb (90 mm waist) as an every day ski. Until this time fat skis were considered a crutch or training wheels and were largely ridiculed outside of helicopter skiing.[http://shanemcconkey.org/about/]</p><p></p><p>-snö</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1070762, member: 34110"] +1 Jag tar mig fräckheten att översätta de raderna till hur det lät i mitten på 90talet, innan fat-ski revolutionen drogs igång av bla McConkey. [i] i chamonix så sa min bergsguide när jag ställde frågan att det är bara [b]nybörjare[/b] som ständigt dyker upp med [b]feta, korta skidor[/b] och åker på skaren på glaciererna. Guiden körde själv ett par [b]210cm's Salomon F9[/b], tror dom är mellan [b]60-65[/b] om jag inte minns fel. Guiden sa ochså att den perfekta skidan är [b]max 65 och definitivt över 205cm har ett massivt spann och är styv som en stålbalk[/b] den kan du köra överallt puder, pist, tura skare you name it. [/i] In 1996 Shane played a major role in introducing the world to fat skis when he began using the Volant Chubb (90 mm waist) as an every day ski. Until this time fat skis were considered a crutch or training wheels and were largely ridiculed outside of helicopter skiing.[http://shanemcconkey.org/about/] -snö /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni skandinaver kommer hit med fetare skidor än ni orkar bära.
Tillbaka
Topp