Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni skandinaver kommer hit med fetare skidor än ni orkar bära.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Reine" data-source="post: 1070769" data-attributes="member: 13429"><p>Bergsguiden säger så för att i min erfarenhet så kan de flesta bergsguider inte åka skidor, de är klättrare då det är det svåraste momentet att klara för att ta UIAGM.</p><p>De är bra på att ta sig ned på ett säkert sätt men den är inte direkt freeride vi talar om. Hoppsväng eller åtminstone väldigt upprundad passiv åkning, då spelar skidan inte så stor roll.</p><p></p><p>Samuel Anthermatten är den bästa bergsguide jag sett på skidor, tror att han håller sig runt 110 midja. Han sa faktiskt att han oftast har väldigt låg respekt för hans kollegors talang när det kommer till skidåkning.</p><p>Själv tävlar jag på 105, Funkar på skare, funkar på is och funkar ok i lössnö, även om 117 fungerar betydligt bättre.</p><p></p><p>Välj rätt skida för vad du kommer att åka på mest, så enkelt är det. 100-110 tycker jag funkar på precis allting, om man nu bara har ett par.</p><p></p><p>Tjo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Reine, post: 1070769, member: 13429"] Bergsguiden säger så för att i min erfarenhet så kan de flesta bergsguider inte åka skidor, de är klättrare då det är det svåraste momentet att klara för att ta UIAGM. De är bra på att ta sig ned på ett säkert sätt men den är inte direkt freeride vi talar om. Hoppsväng eller åtminstone väldigt upprundad passiv åkning, då spelar skidan inte så stor roll. Samuel Anthermatten är den bästa bergsguide jag sett på skidor, tror att han håller sig runt 110 midja. Han sa faktiskt att han oftast har väldigt låg respekt för hans kollegors talang när det kommer till skidåkning. Själv tävlar jag på 105, Funkar på skare, funkar på is och funkar ok i lössnö, även om 117 fungerar betydligt bättre. Välj rätt skida för vad du kommer att åka på mest, så enkelt är det. 100-110 tycker jag funkar på precis allting, om man nu bara har ett par. Tjo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni skandinaver kommer hit med fetare skidor än ni orkar bära.
Tillbaka
Topp