Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni skandinaver kommer hit med fetare skidor än ni orkar bära.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drH" data-source="post: 1070964" data-attributes="member: 152177"><p>Jag har fått för mig att för manliga freeriders (kvinnliga freeriders samt freeriders som inte låter sig bestämmas som vare sig man eller kvinna omfattas inte av följande resonemang) skidmått går att relatera till kroppskonstitution:</p><p></p><p>Ung, vältränad freerider, breda axlar, smal midja, grova lår ger en skida med normal skärning och lämplig bredd. Skidan liksom freeridern smalast på mitten. </p><p></p><p>Med stigande ålder, färre timmar på skidor och på gym samt mer tid spenderad på arbete får man smalare axlar, bredare midja samt lägre låromfång. Till slut är midjan det bredaste stället på kroppen. Detta i kombination med sjunkande åkförmåga gör att den åldrande freeridern behöver en skida som Praxis Powderboards - som ju precis som freeridern är bredast på mitten. </p><p></p><p>/drH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drH, post: 1070964, member: 152177"] Jag har fått för mig att för manliga freeriders (kvinnliga freeriders samt freeriders som inte låter sig bestämmas som vare sig man eller kvinna omfattas inte av följande resonemang) skidmått går att relatera till kroppskonstitution: Ung, vältränad freerider, breda axlar, smal midja, grova lår ger en skida med normal skärning och lämplig bredd. Skidan liksom freeridern smalast på mitten. Med stigande ålder, färre timmar på skidor och på gym samt mer tid spenderad på arbete får man smalare axlar, bredare midja samt lägre låromfång. Till slut är midjan det bredaste stället på kroppen. Detta i kombination med sjunkande åkförmåga gör att den åldrande freeridern behöver en skida som Praxis Powderboards - som ju precis som freeridern är bredast på mitten. /drH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni skandinaver kommer hit med fetare skidor än ni orkar bära.
Tillbaka
Topp