Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni som åker på Norse Enduro, vilken längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1240644" data-attributes="member: 29440"><p>Tack för ditt resonemang, jag har väl alltid tyckt att när man testat liknande skidor i 180ish som de oftast är på testskidor av nån anledning så har de känts för korta. Vanligast är väl som du säger att skidorna är kortare än det som anges, men beror väl på att man mäter efter formen på skidorna och inte rakt. Faction Ct 3.0 186cm är tex 183,5cm och om man tänker att Norses grundare har sitt ursprung där så är de antagligen kortare än angiven längd.</p><p>Men spelar ju egentligen ingen roll om de flesta skidor mäts så.</p><p>De senaste skidorna jag hade i den klassen var ett par Line SD 104 i 186cm och enligt Blister review var uppmätt längd på dem 185.5 , dock har dessa kortare radie men ser ut att ha mindre rocker än Enduro. Talar ju för att välja 188.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1240644, member: 29440"] Tack för ditt resonemang, jag har väl alltid tyckt att när man testat liknande skidor i 180ish som de oftast är på testskidor av nån anledning så har de känts för korta. Vanligast är väl som du säger att skidorna är kortare än det som anges, men beror väl på att man mäter efter formen på skidorna och inte rakt. Faction Ct 3.0 186cm är tex 183,5cm och om man tänker att Norses grundare har sitt ursprung där så är de antagligen kortare än angiven längd. Men spelar ju egentligen ingen roll om de flesta skidor mäts så. De senaste skidorna jag hade i den klassen var ett par Line SD 104 i 186cm och enligt Blister review var uppmätt längd på dem 185.5 , dock har dessa kortare radie men ser ut att ha mindre rocker än Enduro. Talar ju för att välja 188. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ni som åker på Norse Enduro, vilken längd?
Tillbaka
Topp