Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Ni som gillar tävlingar,Jag skulle behöva er hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 946898" data-attributes="member: 69475"><p>Nu är ju inte jag på nåt sätt någon expert i ämnet, men tycker att det vore synd om FWT förvandlades till någon sorts Backcountry-jibb tävling, sådana finns ju redan och du nämner ju bland annat Red Bull Cold Rush som ett exempel. Tror också precis som du skriver Reine, att i takt med att nya åkare gör entré på scenen så pushas också gränsen för vad åkarna vill/törs/klarar att göra. Således blir det en naturlig "Progression of the sport" och domarna bör i mitt tycke inte aktivt driva den utvecklingen då blir det lite som att "svansen viftar på hunden" istället för vice versa.</p><p></p><p>Nu vet jag inte exakt hur bedömningen funkar, men en väg att gå skulle ju kunna vara att tilldela exempelvis linjeval, aggressivitet, hopp etc. förutbestämda procentandelar av helhetsbedömningen (jfr bedömningen i puckel). Då kan ju eventuella snedfördelningar i bedömningen kanske undvikas. Dock finns det då en risk att den naturliga progressionen hämmas, och det är kanske inte heller önskvärt. </p><p></p><p>Dock är det uppenbart att nånting definitivt måste göras. Frustrerade åkare som inte förstår sig på bedömningen leder i förlängningen till missnöjda åkare. Missnöjet leder i sin tur till att åkarna lämnar för att se sig om efter åkning på annat håll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 946898, member: 69475"] Nu är ju inte jag på nåt sätt någon expert i ämnet, men tycker att det vore synd om FWT förvandlades till någon sorts Backcountry-jibb tävling, sådana finns ju redan och du nämner ju bland annat Red Bull Cold Rush som ett exempel. Tror också precis som du skriver Reine, att i takt med att nya åkare gör entré på scenen så pushas också gränsen för vad åkarna vill/törs/klarar att göra. Således blir det en naturlig "Progression of the sport" och domarna bör i mitt tycke inte aktivt driva den utvecklingen då blir det lite som att "svansen viftar på hunden" istället för vice versa. Nu vet jag inte exakt hur bedömningen funkar, men en väg att gå skulle ju kunna vara att tilldela exempelvis linjeval, aggressivitet, hopp etc. förutbestämda procentandelar av helhetsbedömningen (jfr bedömningen i puckel). Då kan ju eventuella snedfördelningar i bedömningen kanske undvikas. Dock finns det då en risk att den naturliga progressionen hämmas, och det är kanske inte heller önskvärt. Dock är det uppenbart att nånting definitivt måste göras. Frustrerade åkare som inte förstår sig på bedömningen leder i förlängningen till missnöjda åkare. Missnöjet leder i sin tur till att åkarna lämnar för att se sig om efter åkning på annat håll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Ni som gillar tävlingar,Jag skulle behöva er hjälp
Tillbaka
Topp