Ni som har en Giro Nine MX se hit!

smeknamn

Medlem
Tjena alla ni som har en Giro Nine Mx, tänkte fråga er vad ni kör med för storlek och om ni vet erat ungefärliga "huvudmått". Jag provade en L och en XL och tyckte att L kändes aningen trång och "kort".

Med andra ord vilke passform har ni på hjälmen? Skönt så att den går att röra på litegrann eller oskönt slickad som en kondom? =D

Tacksam för era funderingar.

MVH

hehe okej, men det känns ju förjävligt när dom sitter så tajt, anledningen till att jag ska köpa en är att min jag har nu är för liten och det är inte skönt, så jag tänkte ta en som är "lagom" den här gången :)

hmm det är möjligt Oskar, får kolla det, en fråga till, hur är värmen jämfört med en schysst mössa? behöver man något under den?

Jag har XL och jag har typ storlek 60 på skallen.

Skidsport i bromma har mattsvarta. I strolekarna L, XL och XXL, det sa dom till mej i alla fall. Länna sport kan ha om jag inte köpte den sista.

Peace..

Finns någon sorts storlekstabell för hjälmen på www.backcountry.com har jag för mig, sök bara på hjälmen så. Och jag har inte frysit i den hjälmen fast det varit nära 20 minus.

Jo storlekstabbellen vet jag, tänkte mer på hur ni har passformen på era hjälmar, det är ju inte skönt om den sitter för tajt kanske.

Jag kör en audio i XL.

Jag har 59 i headmått. Hjälmen sitter då bra, lite lite slappt, men den känns grymt bra. Har du 59 i mått borde du plocka XL, det funkar för mig =)

Det svåra för dig blir väl att hitta någon för de verkar ta slut överallt.

Nejdå det är inga problem att få tag på en, dock vill ja ha en mattsvart, det verkar värre, men det grejar jag nog =) jag hade 59 på studentmössan så jag tror jag vill ha en XL ska mäta skallen nu tänkte jag! =)

Jag testade mig fram igår med din mamma "Jme" men hon va så jävla ful så jag har tröttnat på å testa.

Tillbaka
Topp