Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D300?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuxLuthor" data-source="post: 625201" data-attributes="member: 84027"><p>Hunnit köpa ny kamera redan? Om inte:</p><p></p><p>D300 har några fördelar jämfört med din nuvarande kamera som är bra att ha vid skidfoto:</p><p></p><p>1) Väderskyddad</p><p>2) Reptilsnabb autofokus</p><p>3) 6 bps som för några tusenlappar går att utöka till 8 bps</p><p></p><p>Men precis som några andra redan skrivit så är optiken viktigare än själva huset. Det hus du redan har är bland de bättre (kanske det bästa) i sin klass. Var jag i dina kläder så hade jag nog harvat på med 450d tills jag hade råd med Eos 7D. Systembyte från Canon till Nikon är dyrt. Dessutom är tillbehör till Canon billigare än till Nikon, men absolut inte sämre. Sådant gör inte ont.</p><p></p><p>Objektivtips: Canon EF 70-200/4L och kanske ett EF 28-105/3.5-4.5. Där har du två gluggar du kan leva länge med, som håller toppkvalitet och som inte ruinerar dig vid inköp. Själv är jag ingen stor vän av superzoomar på 18-200 mm och liknande. De är bara jättekompromisser som är halvbra på allt, men inte riktigt bra på något.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuxLuthor, post: 625201, member: 84027"] Hunnit köpa ny kamera redan? Om inte: D300 har några fördelar jämfört med din nuvarande kamera som är bra att ha vid skidfoto: 1) Väderskyddad 2) Reptilsnabb autofokus 3) 6 bps som för några tusenlappar går att utöka till 8 bps Men precis som några andra redan skrivit så är optiken viktigare än själva huset. Det hus du redan har är bland de bättre (kanske det bästa) i sin klass. Var jag i dina kläder så hade jag nog harvat på med 450d tills jag hade råd med Eos 7D. Systembyte från Canon till Nikon är dyrt. Dessutom är tillbehör till Canon billigare än till Nikon, men absolut inte sämre. Sådant gör inte ont. Objektivtips: Canon EF 70-200/4L och kanske ett EF 28-105/3.5-4.5. Där har du två gluggar du kan leva länge med, som håller toppkvalitet och som inte ruinerar dig vid inköp. Själv är jag ingen stor vän av superzoomar på 18-200 mm och liknande. De är bara jättekompromisser som är halvbra på allt, men inte riktigt bra på något. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nikon D300?
Tillbaka
Topp